BIZNIS ANALIZA SODOME&GOMORE

Tisuće partijanera na Zrću, a klubovi posluju – skromno?

28.07.2011 u 07:34

Bionic
Reading

Dok Gradu Novalji gosti koji partijaju na plaži donose milijune kroz boravišne takse i turističke članarine, klubovi na Zrću koji su zaslužni za uspješnu turističku priču, pa ih kao bisere Jadrana sada čak posjećuje i resorni ministar, svojim vlasnicima, barem prema prijavljenim podacima, (još) ne donose milijunsku dobit.

I ministar Bajs zabavlja se na Zrću

Preplanuli mladići i djevojke koji se uz koktele zabavljaju u klubovima na plaži, prvo su skandalizirali lokalno konzervativno stanovništvo, da bi posljednjih godina većina prihvatila da Zrće nije Sodoma ni Gomora, nego uspješno definiran hrvatski turistički proizvod. Ili 'svjetski poznato mjesto omladinskog zabavnog turizma' prema definiciji ministra turizma Damira Bajsa, koji se nedavno našao u društvu djevojaka u klubu Papaya, zajedno s gradonačelnikom Novalje Ivanom Dabom, kojeg mediji danas slave kao turističkog vizionara.

Uspjeh Zrća s Bajsom nema veze, menadžeri klubova zbog kojih su rasplesani turisti tamo, tvrde da ima s gradonačelnikom; hvale ga da ih je podržao u namjeri da stvore ljetnu destinaciju za vrući provod, a on se pak hvali da zna sve najbolje svjetske DJ-e, zbog kojih mladi turisti hrle na otok Pag.

No uz medijske priču o Zrću kao tvornici novca, hrvatskoj Ibizi koja privuče više od 700.000 turista u ljetnoj sezoni, pomalo čude poslovni rezultati triju najpoznatijih tamošnjih klubova, od kojih je jedan čak i u gubitku.

I to onaj najdugovječniji klub, Kalypso u vlasništvu tvrtke Cissa, čiji je vlasnik lokalni poduzetnik Boris Šuljić. Prema podacima Poslovne Hrvatske, baze poslovnih podataka, prošle je godine Cissa imala prihod od milijun eura, no godinu je završila s minusom od 129.000 eura, a gubitke bilježi 2009. i 2007. godine. Ipak, gubici tvrtke Cissa mogu se dovesti u vezu s drugim turističkim objektom istog vlasnika, Hotelom Boškinac, jer iako Šuljić ima tvrtku Boškinac d.o.o., uz prihode od tek dvadesetak tisuća eura, čini se da poslovanje hotela vodi preko iste tvrtke kao i Kalypso.

Klub Papaya DJ magazini uvrštavaju u najbolje klubove svijeta, u njemu gostuju poznati svjetski DJ-i, i u vlasništvu je zagrebačke tvrtke Mondo, od čijih je suvlasnika najeksponiraniji Ivan Bušljeta. Iako prihodi tvrtke rastu iz godine u godinu, tek su prošle godine uspjeli nadmašiti brojku od milijun eura, a dobit im je iznosila tek 46.000 eura. Poznati zagrebački klub Aquarius, čiji su vlasnici Miljenko Zadro, Ana Bram i Zrino Alpeza, ima svoju ljetnu rezidenciju na Zrću, no uz dva jaka kluba prihodi tvrtke Aquarius-klub u 2010. iznosio je 1,2 milijuna eura, a dobit 90.000 eura.

Prema podacima koje je nedavno objavio Jutarnji list, Zrće u sezoni posjeti 750.000 turista, koji u prosjeku potroše čak 40 eura dnevno na ugostiteljske sadržaje. Ako su njihove brojke točne, riječ je o prometu od 30 milijuna eura, deset puta većem od onog koji su zajedno prijavila tri najpoznatija tamošnja kluba. Uz ples u pjeni, na plaži Zrće moguće su dvije igre brojkama: ili su pretjerane one o velikoj potrošnji partijanera, ili je riječ o 'kreativnom knjigovodstvu'.