Central European Media Enteprises (CME), vlasnik televizijskih kuća u šest zemalja srednje i istočne Europe, među kojima je i hrvatska Nova TV, izvijestio je danas o rezultatima poslovanja za devet mjeseci: gubitak je porastao za desetak posto, na 102,4 milijuna dolara, a udvostručili su operativnu dobit
Neto prihodi grupe CME porasli su za 23 posto, na 587,9 milijuna dolara, dok je operativna dobit iz poslovanja prije odbitka amortizacije (OIBDA) udvostručena i iznosila je 85,8 milijuna dolara.
Televizijska mreža CME, čije je sjedište na Bermudskim otocima, djeluje u šest zemalja: Bugarskoj, Češkoj, Hrvatskoj, Rumunjskoj, Sloveniji i Slovačkoj.
Hrvatske operacije CME-a – TV kuća Nova - i dalje najmanje doprinosi prihodima grupe: prihod u Hrvatskoj, iako je povećan za 22 posto, iznosio je 42,4 milijuna dolara, dok je primjerice u Češkoj grupa ostvarila prihod od 195,6 milijuna dolara. Ista je situacija i s operativnom dobiti (OIBDA), najniža je ona Nove TV u Hrvatskoj, i iznosila je 861.000 dolara, što je čak 40 posto manje nego u prvih devet mjeseci prošle godine. U Sloveniji, gdje CME ima dva uhodana kanala, Pop TV i Kanal A, operativna dobit iznosila je 11,4 milijuna dolara. Prema procjenama kompanije, najvrednije tržište oglašavanja ima Češka, dok je Hrvatska najslabija nakon Slovenije.
Značajno su porasli troškovi kamata na razini grupe te iznose 126,5 milijuna dolara, pa je gubitak grupe (loss from continuing operations) u prvih devet mjeseci porastao na 102,4 milijuna dolara.
Gubitak u poslovnim rezultatima nije iskazan prema regionalnim tržištima, no s obzirom na porast troškova financiranja, može se pretpostaviti da će se povećati i gubitak Nove TV, koja je, podsjetimo, zaključila 2010. godinu s neto gubitkom od 53 milijuna kuna.
Za komentar smo zamolili Vedranu Cvetko, glasnogovornicu Nove TV, koja nam je pojasnila da je politika kuće CME da se rezultati ne komentiraju lokalno. U financijskom izvješću CME-a izvršni direktor grupe Adrian Sarbu izjavio je: 'U prvih devet mjeseci udvostručili smo operativnu dobit, dok tržište TV reklama nije imalo ujednačen oporavak. Na nivou godine očekujemo prihod oko 850 milijuna dolara i operativnu dobit od 166 milijuna dolara. Premoć u gledanosti i novčani tijek ostaju naši prioriteti.'