Danko Končar na susretu sa sindikalcima riječkog brodogradilišta '3. maj' poručio je da nema novih i sigurnih poslova koje bi kao potencijalni budući vlasnik donio sa sobom i tako zaposlio kapacitete riječkog škvera, izvještava Novi list
Situacija na svjetskom tržištu iznimno je teška, objasnio je Končar: prema sadašnjem stanju zaposlenosti, elaborirao je, u riječkom brodogradilištu višak je od 1000 do 1500 radnika. I tu staje svaka sličnost u tome kako su predstavnici sindikata i radnika shvatili Končarevo izlaganje, piše Novi list
I dok glavni povjerenik većinskog Sindikata metalaca (SMH) Juraj Šoljić ovu Končarevu izjavu tumači kao generalnu, u pokušaju da dočara nimalo lagodnu situaciju s novim poslovima njegov kolega iz Sindikata Istre i Kvarnera (SiK) Vedran Sabljak shvatio ju je krajnje ozbiljno, baš kao i predsjednica Radničkog vijeća '3. maja' Nada Jelinić-Starčević
'Pitam se koja je to država toliko luda da vraća i sanira dugove '3. maja', i to njegovom imovinom, ako će se na kraju pokazati da je toliki višak ljudi?!'
Gospodin Končar vrlo je jasno rekao da nema novih poslova na vidiku, a ako i bude, to neće biti u bliskoj budućnosti. Zašto onda država upliće Končara, osim ako se na taj način ne misli riješiti poduzeća kojima ne zna upravljati, upitala se nakon sastanka Nada Jelinić-Starčević.
Končar je sindikaliste izvijestio da nema ugovorenih novih poslova za gradnju brodova, ali je nagovijestio mogućnost ulaska njemačkog partnera u gradnju opreme za off shore projekte, kazao je Šoljić u nedjelju za Hinu.
Tijekom sastanka Končar je, nakon iznesene analize stanja i opremljenosti konkurentskih talijanskih i kineskih brodogradilišta te s obzirom na to da u 3. maju nema novih narudžbi za gradnju, ocijenio da je u takvim okolnostima višak radnika u brodogradilištu 1000 do 1500, naveo je Šoljić.
Končar je najavio skori dolazak s njemačkim partnerom tvrtkom SIAG u brodogradilište kako bi se razmotrila mogućnost gradnje nosača, odnosno tripoda za razne off shore projekte, među kojima su i vjetroelektrane, prenio je sindikalni povjerenik. Ova oprema mogla bi se proizvoditi u uvali Peškera na otoku Krku.
Sindikat od Vlade RH zahtijeva, istaknuo je Šoljić, da se drži uvjeta natječaja za privatizaciju 3. maja te plana preustroja te da osigura kontrolu provedbe preustroja i stavaka kupoprodajnog ugovora. Ako se kupac ne bi držao stavki ugovora, trebalo bi brodogradilište vratiti u vlasništvo države na teret kupca, kazao je Šoljić. Sindikalni povjerenik Sindikata metalaca izvijestio je i da je Končar naglasio da je zainteresiran samo za kupnju grupe 3.maj u cijelosti, što uključuje uz brodogradilište i druge dvije tvrtke, TIBO i Motori i dizalice. Končar je na sastanku istaknuo da te dvije tvrtke uz racionalizaciju poslovanja mogu postati profitabilne, rekao je Šoljić.
U brodogradilištu se Končar sastao i s predstavnicima uprava tvrtki grupe 3. maj te riječkim gradonačelnikom Vojkom Obersnelom, a svi sastanci su bili zatvoreni za javnost.
Danko Končar, odnosno njegova tvrtka Jadranska ulaganja jedina je predala ponudu za privatizaciju 3. maja. Najavljeno je da će se do mogućeg potpisa kupoprodajnog ugovora održati još najmanje dva sastanka s predstavnicima uprave i sindikata tog brodogradilišta.