Vijeće vjerovnika Naute Lamjana u stečaju na svojoj je skupštini održanoj u četvrtak u Zadru kao najpovoljniju ponudu za potkoncesionara tog ugljanskog brodogradilišta izabralo onu pristiglu iz riječkog M - inženjeringa
Tu je tvrtku ostalim vjerovnicima predložio predstavnik iO Adrije (bivši Jupiter Adria), donedavnog vlasnika brodogradilišta, a prijedlog je prihvatilo 92 posto vjerovnika, odnosno svi osim donedavnih radnika Naute. U prilog M - inženjeringu navedeno je da tvrtka ima korporativna jamstva Viadukta d.d., za kojeg bi trebali graditi brod, nastavili bi i djelatnost remonta, ali ne garantiraju ponovno zapošljavanje bivših zaposlenika.
Za preuzimanje najvećeg škvera na hrvatskim otocima javili su se i drugi ponuđači - riječki Viktor Lenac, Duško Polovina s partnerima, ribarske zadruge iz Kalija Sloga i Omega 3 te tvrtke Rektor i Jota.
'Brine nas što je baš iO Adria predložila prihvaćanje ponude M - inženjeringa, što stvara sumnju da je riječ o nekom komplotu. Naime, nas je upravo iO Adrija, kao donedavni vlasnik, bacila u stečaj zbog duga od 170.000 kuna, što bismo lako riješili da smo naplatili 250.000 kuna duga tvrtke Navi - marin, a čija direktorica Mirela Marin je također i direktorica M - inženjeringa', upozorava Mario Košta, zadnji sindikalni povjerenik Naute. Najavljuje da će se radnici požaliti Vladi, koja odobrava potkoncesije, ali ima pravo i tražiti ponavljanje postupka ili raspisati novi natječaj za koncesiju.
'Ne može tvrtka osnovana sa 20.000 kuna preuzeti brodogradilište i luku vrijedne desetke milijuna eura', napominje Košta. Tvrdi da su radnici bili najskloniji ponudi Viktora Lenca, sve dok nisu doznali da bi Riječani zadržali samo 18 ljudi, dakle četvrtinu od svih koji su završili na burzi. Na temelju sindikalne prijave policija je podnijela kaznene prijave protiv bivših članova uprave Naute Lamjana Dražena Špinderka, Željka i Anđelka Faina, i to zbog navodnog izvlačenja novca iz tvrtke.