Nezavisni portal Supermarketi.info tijekom protekla tri ljetna mjeseca proveo je anketu među hrvatskim građanima koje sa sastojala od sedam pitanja. Prema rezultatima ankete, kupci se najugodnije osjećaju u Mercatoru i Intersparu, koji imaju gotovo identičan broj glasova ispitanika. Konzum i Lidl su odmah nakon vodećeg dvojca, a sredinu drže Billa, Kaufland i Plodine. Zanimljivo je da je Getro u ligi s Dionom po broju glasova
Čini se, zaključuju na portalu Supermarketi info, da kupci nikako ne podnose trgovine koje izgledaju kao skladišne hale, u kojima se roba postavlja na police viličarima, te u kojima je roba vrlo često još uvijek zapakirana u paletama, piše Novi list
Iz istog razloga je i Metro tako loše rangiran po ovom pitanju. Razlog da su KTC, Prehrana i Tommy loše rangirani vjerojatno leži u činjenici da su to ipak lokalni trgovački lanci čiji pozitivni glasovi jednostavno nisu mnogobrojni.
Na upit u kojem trgovačkom lancu smatraju da je najljubaznije osoblje, ispitanici su najviše glasova poklonili Lidlu koji je ipak malo iskočio ispred ostalih supermarketa, čiji su glasovi poprilično izjednačeni. Jedino što malo iznenađuje je slabiji rezultat Kauflanda.
Po pitanju povrata neispravne ili pokvarene robe, apsolutni pobjednik u ovoj kategoriji je Lidl, a iza toga s nešto slabijim rezultatom je Kaufland. Ova dva njemačka trgovačka lanca očito imaju dugogodišnju praksu s takvim situacijama, te izgleda da najuspješnije provode moto da je kupac uvijek u pravu, što su glasači na ovoj anketi i potvrdili.
Dosta izjednačeni broj glasova dobili su Billa, Konzum, Mercator, Interspar i Plodine. Ovdje čudi jako loš plasman Getroa, koji je lošije rangiran čak i od tri gore spomenuta lokalna trgovačka lanca.
Što se tiče pitanja najvećeg izbora, odnosno asortimana, ispitanici su podijeljeni između Interspara i Kauflanda, jer su dali gotovo isti broj glasova za jedan i za drugi supermarket. Sredinu ljestvice drže Konzum, Plodine, Mercator i Billa. Razmjerno slab rezultat Mercatora malo je neočekivan jer taj trgovački lanac doista ima poprilično veliki asortiman proizvoda, a činjenica da je iza Konzuma ili Plodina malo iznenađuje anketare iz portala Supermarketi.info.
Nizak broj glasova kod ostalih supermarketa je očito opravdan, jer se doista i radi o manjim supermarketima, izuzev Metroa, koji ili nije dovoljno posjećen zbog zahtjeva za posjedovanjem Metro kartice, ili jednostavno ljudi nemaju naviku odlaziti tamo.
Unatoč tome, Metro se može pohvaliti poprilično velikim i šarolikim asortimanom, jer je dugo bio, a i ostao, glavni dobavljač većini malih lokalnih dućana i trgovina, pa čisto iz tog razloga mora imati veliki izbor.
Po pitanju najnižih cijena, ispitanici su najviše glasova dali Lidlu i Kauflandu, koji po broju glasova strše iznad ostalih lanaca. Billa, Konzum i Plodine su na sredini ljestvice, dok su Getro, Mercator i Interspar od velikih lanaca najlošije rangirani.
Hrvatski kupci su Konzumu dali najveći broj glasova po pitanju različitih mogućnosti plaćanja. Slijede Interspar i Mercator, te Plodine i Billa. Prema rezultatima ispitivanja, Lidl, Kaufland i Getro očito nisu supermarketi koji nude raznolike i fleksibilne načine plaćanja, pa su dobili najmanji broj glasova.
Čak je i Diona bolje rangirana od spomenuta tri supermarketa. Prehrana i Tommy očito su trgovački lanci izvan konkurencije u ovoj kategoriji.