Farma češnjaka obitelji Gostrec
Izvor: Promo fotografije / Autor: Gostrec
Farma češnjaka obitelji Gostrec
Izvor: Promo fotografije / Autor: Gostrec
OBITELJ GOSTREC IZ KUTINE
Željni ste domaćeg češnjaka izravno s njive? Danijel i Katarina Gostrec iz Kraljeve Velike pokraj Kutine smislili su kako ga isporučiti kupcima direktno na kućna vrata i tako namjeravaju razvijati svoj poljoprivredni biznis. Njihovo obiteljsko gospodarstvo bavi se uzgojem i dostavom češnjaka, a biznis su pokrenuli kako bi konkurirali, kako oni kažu 'nekvalitetnom češnjaku iz Kine'
Uvjereni su da je domaći proizvod bolji od uvoznog, posebice iz Kine koja je od Hrvatske udaljena tisućama kilometara.
'Možete li samo zamisliti češnjak s tako dalekog transporta', pitaju se Gostreci te pojašnjavaju svoj poslovni model:
'Prije dvije godine okrenuo sam se uzgoju češnjaka na 1.500 četvornih metara, na očevoj zemlji u Kraljevoj Velikoj. No imajući na umu koliko je hrvatsko tržište preplavljeno uvoznim, nekvalitetnim češnjakom, okrenuo sam se našim autohtonim sortama čije su prednosti višestruke kako za nas koji ga proizvodimo tako i za kupce koji ga konzumiraju.'
Početke tehnike uzgoja pronašli su kod starijih i iskusnijih poljoprivrednika, a sada kada su ih usavršili planiraju je i certificirati pri Ministarstvu poljoprivrede.
U roku od 48 sati
Na svoju distribuciju odlučili su zbog 'velikog uvozničkog lobija koji puni police domaćih trgovačkih centara'. 'Nismo imali previše opcija. Dostavljamo češnjak online narudžbom na mail ili pozivom na mobitel te on najkasnije u roku od 48 sati dolazi na kućna vrata kupca', pojašnjava Danijel Gostrec.
Ove godine ušao je u drugu sezone prodaje, no ne želi otkriti konkretne rezultate već samo dodaje da je zadovoljan ostvarenim i prihvaćanjem inicijative o dostavi luka kod hrvatskih kupaca.
'S obzirom na opseg posla na zemlji, ne može se govoriti o velikoj isplativosti, posebice na samim počecima ovakvog uzgoja i plasmana. No od poljoprivrede, tj. uzgoja češnjaka uz puno rada i marljivog plasmana na tržištu ipak se može doći do željenih rezultata', rekao je Gostrec.
Širenje i brendiranje proizvodnje
Iduće godine planira proširiti površinu na kojoj uzgaja češnjak kako bi povećao proizvodnju sa sadašnjih 600 kilograma na barem jednu tonu.
'Planiramo investirati u proizvodnju te kvalitetu dostava češnjaka na tržištu kroz marku češnjaka pod imenom Gostrec', dodao je.
Češnjak iz uvoza, tvrdi, traje samo oko pet mjeseci, dok je rok trajanja njegova proizvoda do godinu dana. Domaće je sjeme navodno daleko otpornije, uspijeva bolje od stranih sorti i posebne je arome.