Korean Air Lines, najveći dioničar južnokorejskog brodara Hanjin Shippinga, odgodio je u petak po drugi put donošenje odluke o spašavanju te kompanije, povećavši neizvjesnost oko sudbine tereta koji se nalazi na brodovima diljem oceana zbog kolapsa tog sedmog po veličini svjetskog brodara
Teret, procijenjene vrijednosti otprilike 14 milijardi dolara, zarobljen je diljem svijeta jer luke, operatori tegljačima i tvrtke koje upravljaju teretom odbijaju raditi za Hanjin, strahujući da neće biti plaćeni.
'Nismo ništa zaključili na današnjem sastanku upravnog odbora, pa smo odlučili razgovarati o tome sutra', rekao je glasnogovornik Korean Air Linesa.
Slom Hanjina izazvao je kaos u svjetskim trgovinskim mrežama i porast brodarskih vozarina, jer je više od polovini od ukupno 141 Hanjingovog broda blokirano pristajanje u lukama. Četiri broda su u četvrtak također zaplijenjena, navodi Hanjin Shipping.
Hanjinov kolaps dogodio se u vrijeme vrhunca sezone prijevoza, uoči kraja godine i sezone blagdana, blokiravši teret kompanija kao što su HP i Samsung Electronics. Samsung je u četvrtak zatražio od američkog suca da mu dopusti da plati prebacivanje vlastite robe s Hanjinovih brodova smještenih u blizini američkih luka.
Iako američki stečajni sud ne dopušta zaplijenu Hanjinovih brodova u američkim lukama, Samsung ističe da bi trebao omogućiti brodovima da napuste luke nakon što se s njih iskrca teret i vlasnicima vrati njihova roba.
Ranije ovog tjedna, Samsung je objavio da je njegova roba vrijedna 38 milijuna dolara, uglavnom televizora i kućanskih aparata, zapela na dva Hanjin broda. Taj tehnološki div naveo je da će možda morati iznajmiti najmanje 16 zrakoplova za prebacivanje te robe ako teret ne bude mogao biti odmah istovaren, što košta najmanje 8,8 milijuna dolara.
Južnokorejske banke, predvođenje Korejskom razvojnom bankom, povukle su se iz financiranja te brodarske kompanije, ustvrdivši da financijski plan Hanjin grupe, koja uz brodarsku kompaniju uključuje i Korean Air, nije adekvatan za rješavanje duga Hanjin Shippinga od 5,5 milijardi dolara.