AGROKOROVI REZULTATI

Zvijezda i Ledo osvjetlali Todorićev obraz

16.02.2012 u 12:57

Bionic
Reading

Ivica Todorić u globalu može biti zadovoljan prošlogodišnjim poslovnim rezultatima svoga 'carstva'. Većina Agrokorovih kompanija uvrštenih na Zagrebačkoj burzi osjetno je povećala prihode, a značajan broj njih popravio je profitabilnost. Ipak, osjetno smanjenje dobiti glavne uzdanice – Konzuma i golemi gubitak Belja pokazuju da nema razloga za euforiju

KONZUM SMANJIO ZARADU

U godini u kojoj je na makrorazini potrošnja u trgovini na malo stagnirala, Konzum je povećao prodaju za šest posto, što je ponajviše zasluga rasta prodajnih kapaciteta i dobre turističke sezona. Međutim, kada se prodaja uspoređuje na bazi istih kapaciteta, rast je iznosio svega 1,2 posto. Istovremeno, dobit je potonula za čak 16,4 posto (na 345,22 milijuna kuna), što ukazuje na izuzetno tešku poslovnu godinu.

Uz pad dobiti, primjetno je i povećavanje nelikvidnosti, na što upućuje rast potraživanja od kupaca od 105 milijuna kuna. Međutim, premda u komentaru rezultata iz Konzuma ističu da je društvo izloženo riziku naplate potraživanja od kupaca, iz bilance je vidljivo da su i obveze prema dobavljačima rasle, i to podjednako kao i potraživanja od kupaca.

Za razliku od Konzuma, drugi maloprodajni lanac u sastavu Agrokora –Tisak, ostvario je rast dobiti od 54 posto na 23,9 milijuna kuna (godinu ranije ostvarene je gubitak od 15 milijuna kuna). Povećanje dobiti pratio je rast prodaje od 8,4 posto što je rezultata znatnog povećanja prihoda od komercijalne i elektroničke robe te usluga koje se pružaju kroz maloprodajnu mrežu.

NAJUVJERLJIVIJI ZVIJEZDA I LEDO

Najveći rast prodaje i dobiti ostvarila je Zvijezda, vodeći proizvođač jestivih ulja u regiji. Ukupni su prihodi Zvjezde lani su iznosili 1,09 milijardi kuna i povećani su 12,5 posto, dok je dobit uzletjela 87,5 posto, dostigavši 41 milijun kuna. Iz Zvijezde napominju kako je na domaćem tržištu ostvareno 84 posto prihoda od prodaje, a u izvozu 16 posto pri čemu su glavna izvozna tržišta BiH i Slovenija.

Veliki iskorak napravio je i Ledo, koji je povećao prihode za 10 posto (na 1,25 milijardi kuna), uz snažan rast dobiti od 25 posto (na 126,7 milijuna kuna). U tvrtki ističu da nastavak otežanih uvjeta poslovanja u okruženju i dalje usporava naplatu potraživanja i podmirivanje obveza, no unatoč tim poteškoćama, nije bilo značajnih problema oko likvidnosti.

Nešto slabiju profitabilnost bilježi Jamnica, unatoč solidnom rastu prihoda. Vodeći hrvatski proizvođač mineralnih i izvorskih voda lani je uprihodio 1,24 milijarde kuna (+7 posto) od čega na dobit otpada 100,4 milijuna kuna, što predstavlja smanjenje od 1,7 posto u odnosu na 2010. godinu. U izvješću se ističe da je tvrtka nastavila s ulaganjima u razvoj novih proizvoda i poboljšanje postojećih.

BELJE PODBACILO ZBOG NIŽIH POTICAJA

Najslabije rezultate bilježi poljoprivredni kombinat Belje. Unatoč rastu prihoda od 22,6 posto tvrtka je pretrpjela gubitak od 92,36 milijuna kuna. Gotovo 30 milijuna kuna veći gubitak nego 2010. u Belju opravdavaju financijskom krizom i smanjivanjem poticaja. U izvješću se ističe da je zbog smanjenih poticaja na proizvodnju mlijeka te držanje goveda i svinja tvrtka izgubila 28,18 milijuna kuna.