Neovisno o tome u kojoj se industriji ili niši nalazili, bili vi računovođa, odvjetnik ili vlasnik dućana, biti mali i srednji poduzetnik industrija je povjerenja. Vaši vam klijenti povjeravaju svoje podatke, a na vama je da to povjerenje opravdate svojim radom i odnosom prema njima. Dio tog odnosa je i čuvanje privatnosti, no ponekad zaboravimo koliko je ta zadaća opsežna.
Nedovoljno zaštićeni podaci najbolji su način da nehotice izdate povjerenje klijenta, a postoji nekoliko jednostavnih koraka koje možete poduzeti kako se to ne bi dogodilo.
1. Upoznajte svoje podatke
Nisu svi podatci jednaki pa nije svejedno niti kako ih pohranjujete ili koristite. Prvi i osnovni korak u osiguravanju sigurnosti je dobro razmisliti o tome koji su od njih osjetljivi i povjerljivi.
Tu svakako spadaju financijski podatci, podatci o zaposlenicima ili klijentima i oni o poslovanju, pogotovo oni koji nisu javno dostupni i koji su vam dani u povjerenju. Morate obratiti posebnu pozornost na njih i njihovu sigurnost, jer je povjerenje klijenta nešto što ne želite izigrati zbog nepažnje ili nepoznavanja opasnosti.
2. Posebna lozinka za svaki sustav
Često volimo misliti da su naši podatci zaštićeni činjenicom da ih držimo pod lozinkom, no to ovisi o tome kakva je ta lozinka te je li ona jedinstvena ili je koristite na više sustava.
Dobra lozinka mora biti barem 8 znakova duga, ne smije sadržavati vaše korisničko ili osobno ime, datume rođenja, imena ljubimaca ili slične lako dostupne podatke. Najbolja je kombinacija velikih i malih slova, brojeva te barem jednog interpunkcijskog znaka.
Također je bitno dana svakom korisničkom računu imate drugu lozinku – ako se dogodi da vaš račun bude hakiran na nekom servisu, tako ćete osigurati da su podatci na svim drugim servisima i dalje sigurni.
Ako vam je mnoštvo kompleksnijih lozinki teško zapamtiti, možete koristiti sustave kao što je LastPass, koji ih sigurno pohranjuju i „pamte“ za vas, no onda svakako uložite u rješenje za tvrtke, ne privatne korisnike. Riječ je o nekoliko dolara izdataka mjesečno, ali velikoj stavci u sigurnosti vas i vaših klijenata.
3. Ništa bez protuvirusnih sustava
Iako su protuvirusni programi vrlo bitni u zaštiti podataka, naše je istraživanje pokazalo kako više od 50 posto malih i srednjih poduzetnika nema ili ne zna ima li na svom poslovnom računalu protuvirusnu zaštitu, a još ih više tu zaštitu ne ažurira ili ne zna je li ažurirana.
Broj ovakvih napada svake godine raste, a riječ je ponajviše o DDoS napadima, zatim napadima s ciljem krađe podataka koji se mogu unovčiti na crnom tržištu poput krađe brojeva kreditnih kartica ili pak napada s ciljem traženja otkupnine.
Također trebate provjeriti pruža li vaš operater dobru internetsku zaštitu kako biste mogli bezbrižno poslovati online.
4. Zaštitite svoj Wi-Fi!
Gotovo svaki ured i dom danas imaju bežičnu mrežu, no nemate li dobru zaštitu, na nju se može spojiti bilo tko u neposrednoj blizini – bilo susjed koji „samo“ dijeli vašu mrežu, ili netko s lošijim namjerama tko preko nje može doći do podataka koje preko svoje mreže nužno prenosite.
Potrudite se da vaša mreža ima WPA2PSK zaštitu – ne morate za to imati nikakva tehnička znanja, već će vam to će vam volje osigurati vaš operater!
5. Sigurnosne kopije čuvaju glavu!
Backup, ili sigurnosne kopije podataka, potpuno su nužni. Ovdje si možete olakšati život uz cloud pohranu – spremate li automatski sve svoje podatke u “oblak”, oni će uvijek biti ažurirani, dostupni gdje god se vi nalazili, a dogodi li se nešto vašem računalu, možete odahnuti jer znate da je sve na sigurnom i da ništa niste izgubili.
Za ovakav način stvaranja sigurnosnih kopija potrebna je dobra povezanost na internet, a pomaže i ako vaš operater pruža dodatne usluge poput 4G backup, koji omogućava povezanost na internet čak i kada dođe do problema s vašom fiksnom mrežom.
6. Informirajte – sebe i druge
Osim ovih koraka, bitno je da budete svjesni važnosti zaštite podataka, ali i da o tome informirate i svoje zaposlenike. Kada ih upoznajete s protokolima koje koristite, objasnite im zašto i zašto jer će ih onda više poštivati. Informiranost je uvijek prvi korak prema sigurnosti.
Ovaj promo prilog napravljen je u produkciji Tnative tima tportala u suradnji s HT-om kao dio native sadržaja tportala, a u skladu s najvišim profesionalnim standardima.