Volvo XC90
Izvor: Promo fotografije / Autor: volvo
Volvo XC90
Izvor: Promo fotografije / Autor: volvo
Moramo priznati da smo suspregnutog daha i s nestrpljenjem iščekivali da Volvo napokon do kraja pokaže svoj najvažniji automobil - novi XC90, a sad kad se to napokon dogodilo, dojmovi su pomiješani
Šveđani su nas mjesecima dražili kojekakvim atraktivnim konceptima i nagovještajima dizajnerskih zaokreta pa doista više nismo imali pojma što će nas dočekati.
Razvijen na novoj modularnoj platformi koja će poslužiti i za izradu ostalih modela iz Göteborga, novi XC90, bez obzira na kut iz kojeg ga gledate, djeluje možda malo previše konzervativno.
Da, sklopovlje s dnevnim LED svjetlima u obliku Thorovih čekića te novi dizajn rešetke hladnjaka s domišljato postavljenom kamericom u okvir logotipa djeluju osvježavajuće, no ni upola kao famozni interijer koji može služiti kao ogledni primjer drugim proizvođačima kako sa stilom i bez imalo kiča izraditi toplu i osebujnu putničku kabinu koja spaja tehnološku sofisticiranost, luksuz, praktičnost, udobnost i dobar ukus.
Sve je tu - od kvadratnih metara najfinije kože i drvenih umetaka koji kao da mole da se preko njih prelazi prstima do velikog upravljačkog displeja na središnjem grebenu koji gotovo u potpunosti anulira potrebu za bilo kakvim prekidačima.
Volite glazbu? Volvo nudi Bower&Wilkinsov audiosustav od 1.400 watta koji unutrašnjost XC90 pretvara u umanjenu verziju geteburške koncertne dvorane.
Ovo ‘umanjenu’ doduše treba uzeti sa zrnom soli. Šveđani ne navode podatke o dimenzijama, no XC90 je masivan automobil. Sve verzije dolaze s tri reda sjedala, s tim da se zadnja dva reda mogu potpuno sklopiti u pod stvarajući pritom ravnu utovarnu površinu i prtljažni kapacitet od 2.000 litara.
Zadnja dva sjedala nisu samo za djecu. Volvo tvrdi da se u treći red udobno mogu smjestiti putnici do visine od 170 cm koji će imati vlastite kontrole za klimatizaciju.
Očekivano, XC90 će biti nakrcan aktivnim i pasivnim sigurnosnim sustavima koji bi ga trebali učiniti najsigurnijim automobilom u klasi.
XC90 bi također trebao biti najučinkovitiji automobil u klasi.
Kupci će moći birati između četverocilindričnih benzinaca i dizelaša isključivo s automatskim mjenjačem. Slabiji dizelaš D4 razvija 190 KS i 400 Nm te je deklariran na potrošnju od pet litara na 100 km. Snažniji D5 dolazi sa 225 KS i 470 Nm te integralnim pogonom, a troši šest litara na 100 km u kombiniranom ciklusu.
T5 benzinac ima 254 KS i 350 Nm dok snažniji T6 pomoću para turbopunjača istiskuje 320 KS i 400 Nm. Najprestižnija izvedba T8 koristi hibridni sklop sazdan od istog biturbo punjenog dvolitrenog benzinca iz T6 koji pogoni prednje kotače te 80 KS snažnog elektromotora zaduženog za stražnju osovinu. Dvojac zajedno razvija 400 KS i 640 Nm te emitira svega 60 grama CO2 po kilometru.
Volvo će prvu seriju od 1.927 (godina osnutka) numeriranih D5 i T5 ponuditi za narudžbu putem interneta, a proizvodnja je najavljena za početak 2015. s prvim isporukama u svibnju iduće godine. Šveđani su zasad definirali cijenu samo za SAD u kojem bi XC90 T6 AWD trebao koštati 48.900 američkih dolara.
Što mislite o drugoj generaciji XC90, recite nam u komentarima.