Toyota je bila pionir u razvoju hibridne tehnologije za automobile, no s vremenom su i drugi proizvođači preuzeli štafetu
Danas gotovo da nema proizvođača automobila koji benzinski ili dizelski motor nije upario s električnim motorom, no Peugeot je odlučio otići korak dalje.
Električni motori zahtijevaju skupe, teške i ekološki nepodobne baterije, no što ako bismo ih zamijenili hidrauličkim sustavom koji bi umjesto električne energije koristio komprimirani zrak?
208 Hybrid Air 2L je upravo ovakav automobil.
Prednje kotače pogoni 1,2-litreni trocilindrični benzinac od 82 KS uparen s ručnim peterostupanjskim mjenjačem i hidrauličkim sustavom sastavljenim od spremnika komprimiranog zraka ispod prtljažnika, spremnika pod pritiskom u neposrednoj blizini stražnje osovine, koji služi kao komora za širenje, te motora i pumpe pod poklopcem motora.
Sustav može raditi nezavisno te pogoniti automobil isključivo na komprimirani zrak, na benzin ili kombinirano.
Obrnuti proces komprimiranja zraka i punjenja spremnika ‘do vrha’ vrši se na isti način kao kod hibridnih benzinsko-električnih odnosno dizelsko-električnih automobila - usporavanjem automobila, regenerativnim kočenjem, odnosno ‘krađom’ energije od rada motora s unutarnjim izgaranjem, te traje deset sekundi.
Rezultat je automobil koji prema Peugeotu troši svega dvije litre goriva na stotinu kilometara u kombiniranom europskom ciklusu.
Studija će nam službeno biti predstavljena na autosalonu u Parizu početkom listopada.