Renault EOLAB
Izvor: Promo fotografije / Autor: renault
Renault EOLAB
Izvor: Promo fotografije / Autor: renault
Budućnost u kojoj će automobili trošiti poput upaljača bliža je nego što smo mislili
U neku ruku možemo reći da je ona već tu. Volkswagenova ograničena serija XL1 troši manje od litre goriva na stotinu kilometara, a jedini je problem taj što, prema cijeni od 123.000 eura, valja imati bubreg (i testis) viška da biste si ga priuštili.
No ne treba očajavati - Francuzi su tu.
Peugeot će nam u Parizu pokazati 208 koji zahvaljujući hibridnom sklopu između motora s unutarnjim izgaranjem i pneumatskog sustava na zrak troši svega dvije litre goriva na stotinu kilometara, a sada je tu i Renaultova studija EOLAB koja u pakiranju veličine Clija donosi oko stotinu inovacija koje će se u serijskim automobilima, vjeruju, naći do 2020.
Za početak, ovaj minijaturni laboratorij na kotačima pokreće jednolitreni trocilindrični benzinac koji razvija 75 KS i 95 Nm, uparen s elektromotorom koji istiskuje 67 KS i 200 Nm i trostupanjskim prijenosom bez spojke.
Francuzi su također rezali kilograme gdje su stigli, pa je tako, između ostalog, krov izrađen od magnezija, a staklene površine maksimalno stanjene. Ukupna masa svedena je na 955 kilograma, odnosno ima ih 400-tinjak manje nego što ih ima Clio.
Velika pažnja posvećena je i aerodinamici. Aktivni elementi poput adaptivnog zračnog ovjesa, spojlera i krilaca, koja se pri većim brzinama zatvaraju da bi promijenila protok zraka, te fiksna hauba i gume s nižim otporom kotrljanja na samozatvarajućim felgama od ugljičnih vlakana rezultirali su aerodinaminkim otporom od svega 0,235 Cd.
Što mislite o Renaultovom konceptu, možete nam reći u komentarima.