Eksterijer nove BMW serije 7
Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo
Eksterijer nove BMW serije 7
Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo
Baš kako je i najavljeno, BMW je otkrio novu seriju 7. No, nije riječ tek o (istini za volju blagom) redizajnu postojećeg modela, već je 'sedmica' nova u samoj srži. Veliki dio konstrukcije od ugljičnih vlakana što je smanjilo masu za čak 130 kilograma, tehnologija i vrhunski luksuz na svakom milimetru - pa i ključevima vozila, samo su dio priče oko bavarske perjanice
Daljinsko upravljanje i parkiranje više nisu stvar iz filmova o tajnom agentu 007, već stvarnost, zahvaljujući naprednim kamerama na automobilu te radarskom sustavu. Display Key (opcijski ključ) donosi, baš kako ime i sugerira, zaslon i mogućnost upravljanja mnogim funkcijama automobila - poput grijanja, stanja goriva i samog parkiranja.
Novitet je svakako i mogućnost kontrole brojnih funkcija automobila na više načina. Pored uobičajenih tipki, tu je sada i 'prirodno' upravljanje glasom te nekoliko gesti kojima se kontrolira glasnoća zvuka, primanje ili odbijanje poziva i sl.
HUD (Heads-Up Display) nove generacije je 75 posto veći od prethodnika te uz mnogo bogatiji grafički prikaz sadržaja. No, osim što vozač može uživati u raskoši, posebnu razinu komfora imaju putnici. BMW se pobrinuo da straga poslovnjaci mogu istovremeno biti potpuno opušteni i neometano raditi. Stražnja klupa tako krije posebno tablet računalo (BMW Touch Command) kojim korisnik može upravljati osvjetljenjem, klimom, aktivirati masažu i sve druge (ne)zamislive stvari. To je (opet) - tek dio priče. Novitet je i Sky Lounge stakleni krov, na kojem se noću zahvaljujući LED rasvjeti projiciraju teksture u različitim bojama - odgovarajući ostatku ambijentalnog osvjetljenja.
Da bi atmosfera bila potpuna, tu je i Ambient Air paket, koji interijer 'sedmice' ispuni s jednim od osam mirisa. Luksuz vrišti iz svakog dijela ovog vozila, a pri izlasku/ulasku u njega, pod je osvijetljen posebnim uzorkom. Kad je već o svjetlima riječ, nikako se ne smije zaboraviti na BMW Laserlight, koji snop svjetla ne samo usmjerava bolje od postojećih LED rješenja, već i dalje (čak 600 metara).
Dolazi se i do motorizacije - no prije otkrivanja srca vozila, valja napomenuti da ukrasne i poznate BMW rešetke nisu tu tek da bi izgledale lijepo. Vozilo ih, ovisno o uvjetima motora može otvarati i zatvarati za optimalno hlađenje i potrošnju, a s dolaskom eDrive modela nešto nakon, bit će zadovoljen još jedan ekološki parametar - uz svega 49 grama CO2 emisija po kilometru.
Dvije su temeljne verzije - šesterocilindraš 740i i V-8 750i. Prvi je već poznati trolitreni turbo motor, iako je sad dijelom BMW-ove obitelji modularnih motora. Razvija 320 konjskih snaga što je dovoljno za ubrzanje do stotke za kakvih 5,4 sekundi. 4,4-litreni V-8 s dva turbopunjača razvija 445 konjskih snaga, a do stotke ubrzava za 4,3 sekunde. U ponudi bi trebao biti i 730d, uz novi trolitreni dizelaš koji razvija 257 konjskih snaga, a do stotke ubrzava za 5,8 sekundi.
2016. bi se na tržištu trebao pojaviti i 740e xDrive plug-in hibrid, koji će kombinirati dvolitreni četverocilindrični motor s turbopunjačem i električni motor.
Što se cijena tiče, one počinju od stotinjak tisuća eura naviše. Sve što treba znati o novoj sedmici moguće je vidjeti u službenom promo filmiću: