Volvo već neko vrijeme sprema agresivan povratak u automobilski vrh kad je riječ o luksuzni(ji)m izvedbama, koje bi konkurirale BMW-u, Audiju i ostatku društva. Upravo u skladu s tim nakon nagrađivanog novog izdanja SUV-a XC90, otkriven je i S90 - konzervativnog, ali klasičnog dizajna, namijenjenog borbi protiv BMW-ove 'petice' i Audija A6, ali i Jaguara XF
Kako je ranije najavljivano, i S90 u dijeli tzv. 'Scalable Product Architecture' platformu - što znači i mnogo detalja s većeg modela XC90. Koristi i istu četverocilindričnu motorizaciju, no van same platforme - i dijelovi unutrašnjosti su vrlo nalik na ranije predstavljeno SUV osvježenje.
Najupečatljiviji detalj vanjštine ostaju prednja maska (iako nešto uspravnijeg položaja i zakrivljenosti) i 'Thor's Hammer' LED svjetla, standardni na svim modelima. Stražnji kraj je već po otkrivanju vozila dobio oštre kritike - no valja imati na umu kako je riječ o vozilu u klasi unutar koje nema posebnog mjesta 'razigranosti'. Tek treba vidjeti hoće li Volvo zadržati konzervativan pristup i u drugom dijelu svoje ponude.
Posebno je zanimljivo da je novi model u praktično svim dimenzijama veći od modela na zalasku, S80, a Volvo tvrdi da je riječ o jednom od najvećih automobila u klasi. Sljedeće godine bi na sajmu u Ženevi trebao biti otkriven i karavanski model, za one kojima ogroman dostupni prostor nije dovoljan.
Da je riječ o premium modelu svjedoči i osnovna oprema - koja uključuje kožna sjedala, satelitsku navigaciju i računalne sustave, kontrole u unutrašnjosti izvedene baš kao u većeg modela XC90 i još brdo druge opreme. Kome niti to nije dosta u Momentum izvedbi, tu su još i poznati R-Design i Inscription paketi opreme.
Kad je o motorizaciji riječ, osnovni model sadrži D4 s ručnim mjenjačem, koji ovaj veliki stroj do stotke upogoni za 8,2 sekunde. Snažniji dizelski D5 uspije 'srezati' ubrzanje za čitavu sekundu, no uz veću emisiju ispušnih plinova (133g/km). Ipak, Volvo očekuje kako će zvijezda ponude biti T8 plug-in hibrid, koji razvija 316KS. Za sada tehnički detalji nisu potpuno jasni, a valja računati i na Polestar izvedbu za ljubitelje opakih performansi.
Tipično za Volvo, S90 je opremljen nizom inovativnih pasivnih i aktivnih sigurnosnih elemenata (sve do kamerica za detekciju životinja na putu), a tu je i poluautomatski režim vožnje do brzina od 130 km/h.
Pored ovog otkrivanja u Göteborgu, službeno predstavljanje se očekuje na sajmu NAIAS (North American International Auto Show) u Detroitu sljedeći mjesec.