Nepotrebno je opisivati kolika sredstva na raspolaganju ima Google za razvoj svog autonomnog automobila. Slično vrijedi i za Tesla Motors koji se sve više baca i u taj segment. Što onda ima George 'geohot' Hotz, računalni stručnjak poznat po probijanju zaštite iOS-a i PlayStationa? On ima garažu i umijeće - i želi konkurirati ovom dvojcu
Dvadesetšestogodišnjeg Hotza nedavno je posjetila ekipa izvjestitelja Bloomberga kako bi im otkrio na čemu radi danas. Hotz, otkačen i talentiran kakav jest, u svojoj je garaži za svega mjesec dana kreirao autonomni automobil preradivši Acuru ILX. U Bloombergu su prvo pomislili da je takvo što nemoguće i da Hotz ima apsurdne zamisli... dok nisu vidjeli na čemu radi.
Bijela Acura ILX, kompaktni automobil Hondinog luksuznog brenda, opremljena je sustavom na krovu LIDAR, kamerama, senzorima i hrpom druge elektronike. Ona uključuje 21,5-inčni zaslon umjesto uobičajenih kontrola, ali i joystick kojim se aktivira autonomna vožnja. S iPhonea i igraće konzole Hotz je tako skočio na jedno novo tržište - sustave koji omogućavaju svojevrsna robotska vozila.
Hotz je za demonstraciju Bloombergu aktivirao središnje računalo koje pokreće Ubuntu, uz pripadajuće programe koji nadziru praktički sve sustave vozila - ali i obrađuju podatke sa radara i senzora. No brojevi i hakerski prikaz podataka novinarima Bloomberga nisu značili mnogo, a nakon što je uočio skepsu u njihovim očima, Hotz ih je odlučio provozati u svojoj kreaciji napomenuvši da je riječ o rješenju bliskijem onom što radi Tesla Motors - dakle vožnji izvan grada, ne i kaotičnim ulicama.
Demonstracija je kulminirala još otkačenijim Hotzovim priznanjem da je prvi put sustav izveo neke stvari kako treba dok je novinar Bloomberga bio unutra:
Ako tko smatra da je Hotzov pothvat i stvaranje minijaturne tvrtke vezane uz automatizacijske sustave automobila promašen, možda vrijedi istaknuti da su se odmah oglasili ispravkom činjenica u Tesla Motors. Na službenom blogu Tesle koji je na Twitteru linkao i Elon Musk, osjeti se skepsa u vezi svega što je napisano u Bloombergovom tekstu.
„Mislimo kako je mala vjerojatnost za to da jedna osoba, ili čak mala kompanija kojoj nedostaje ozbiljnog inženjerskog iskustva može proizvesti sustav za autonomnu vožnju spreman za vozila. “
Citat
U Tesli tvrde i da je vrlo lako doći do 99-postotne točnosti sustava za strojno učenje, no neusporedivo je teže doći do 99,9999% točnosti što je po njima potrebno. Bilo kako bilo, Hotz im je očito privukao pažnju.