Goodyear priopćava kako su na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi otkrili konceptualni uradak, gumu Eagle-360. Riječ je o vrlo neobičnom uratku gdje je guma oblika kugle, a s vozilom je povezana magnetskom levitacijom
Guma Eagle-360 predstavljena na međunarodnom sajmu automobila se potpuno razlikuje od postojećih rješenja, a to nije vezano tek uz dizajn - već i integraciju brojnih tehnologija. Ugrađeni senzori ovim 'gumiranim kuglama' osiguravaju vjeran prijenos podataka izravno s ceste u glavni sustav vozila radi povećanja sigurnosti
Zvuči otkačeno? Pa, tako i izgleda u pogonu, što je moguće vidjeti u nastavku:
Prema podacima poduzeća Navigant Research, do 2035. godine na svijetu valja očekivati čak 85 milijuna prodanih autonomnih vozila na godišnjoj razini, prenosi Goodyear u svom priopćenju. Upravo zbog činjenice da svijet prometa putuje prema nečem takvom potrebno je pronaći rješenja koja će biti optimalna za svijet sutrašnjice - što uključuje i razvoj kotača vozila.
Goodyearova vizija budućnosti donosi inspirativno rješenje za dane kada će autonomna vožnja postati svakodnevicom velikog broja ljudi. Eagle-360 je s karoserijom povezan magnetskim poljima, čime se osigurava udobnija vožnja i smanjena razina buke. Štoviše, oblik gume koji je moguće proizvoljno zakretati osigurava i mogućnost manevriranja vozilom kao nikad ranije.
U ovu konceptualnu gumu ugrađeni su senzori koji bilježe stanje na cesti, uključujući vremenske prilike i voznu površinu, a prikupljene podatke senzori šalju do automobila i do drugih vozila na cesti, što povećava sigurnost na cesti. Uz pomoć Goodyearove tehnologije za praćenje habanja gaznog sloja i tlaka senzori bilježe i reguliraju istrošenost gume, čime omogućuju veći broj prijeđenih kilometara.
'Elementi oblika konceptualne gume Eagle-360 zasnivaju se na načelu biomimikrije, odnosno oponašanja prirode koje Goodyear često primjenjuje kod svojih koncepata. Gazni sloj gume oponaša uzorak moždanih koralja, a višesmjerni blokovi i žljebovi gume doprinose sigurnom kontaktu s podlogom. Pri oblikovanju dna žljebova u Goodyearu su se ugledali u spužvu, koja je u suhom stanju čvršća, a mokra je mekša. Inovativna tekstura apsorbira vodu na cesti i pomoću centrifugalne sile raspršuje je ispod gazne površine, čime se smanjuje opasnost od akvaplaninga i osiguravaju optimalne vozne značajke', stoji u priopćenju.