U nekim europskim zemljama, mikroautomobili s ograničenjem brzine do 50km/h su postali vrlo popularno rješenje. Male dimenzije vozila, niska potrošnja i jedinstvena namjena kojom su se smjestili između motocikala i 'odraslih' vozila rekli su svoje po pitanju praktičnosti. Međutim, svježi rezultati s Euro NCAP testiranja bi tu praktičnost mogli (i trebali) dovesti u pitanje...
Mikroautomobili su prema svemu sudeći vrlo, vrlo ograničene sigurnosti te predstavljaju istinsku opasnost za putnika. Mnogi mediji su svježu porciju rezultata s Euro NCAP testova nazvali 'šokantnima', no činjenica da se u male dimenzije po pitanju sigurnosti može smjestiti jako malo te nepažnja proizvođača u segmentu sigurnosti nisu toliko iznenađenje.
Manjku iznenađenja ide u prilog i da su prvi testovi ovih mikroautomobila napravljeni još 2014. godine te da su i tada rezultati bili više no razočaravajući. Do danas se proizvođači nisu potrudili popraviti lošu sigurnost u ovim vozilima.
Organizacija Euro NCAP je već nakon prvih testova pozvala proizvođače i regulatorna tijela da se na stroži način provode testovi sigurnosti, no stvari se u dvije godine nisu popravile na opipljiv način. 'Razočaravajuće je vidjeti da mikroautomobili ove klase još uvijek nemaju osnovne značajke poznate iz drugih malih automobila. Zakonodavci pak od proizvođača ne traže više truda po tom pitanju i time se potrošačima signalizira da s ovim vozilima nema ništa loše', rekao je glavni tajnik organizacije, Michiel van Ratingen.
Niti jedno od svježe testiranih vozila nije dobilo više od dvije zvjezdice, a u mnogim segmentima su potpuno pali testove:
U najsvježijem izdanju testova, Aixam Crossover GTR, Bajaj Qute, Chatenet CH30 i Microcar M.GO Family opet su pali, a posljednje spomenuto vozilo je jedino bilo opremljeno opcionalnim (!) zračnim jastukom. Više informacija je moguće pronaći na Euro NCAP stranicama