Tesla Motors i njihov čelnik Elon Musk već neko vrijeme promoviraju 'Autopilot' sustav, koji Tesla automobilima pruža ograničene mogućnosti automatske vožnje. Volvov inženjer pak smatra da je nazivanje nečeg takvog 'autopilotom' nadobudno i nema temelja u stvarnosti, posebno zato jer je riječ 'tek o integraciji postojećih sigurnosnih sustava pod jedno ime'
Uistinu, na YouTubeu je danas moguće naći mnoštvo vozača Tesla vozila koji čitaju novine dok vozilo 'radi svoje', što je prilično velik problem - ne samo u pravnom smislu. Dok je neke Tesla Autopilot 'spasio od nesreće', drugi su je izbjegli za dlaku i to vlastitom reakcijom (prepuštanje automatske vožnje vozilu bi u nekim slučajevima sasvim sigurno imalo kobne posljedice). S druge strane, jasno je da i Volvo ne želi prepustiti svjetla pozornice po pitanju sigurnosti i razvoja autonomnih vozila.
Marketing je i ovaj put završio u svojevrsnoj sivoj zoni. 'Autopilot' u Tesla vozilima je tek kolekcija sustava koji postoje u drugim luksuznim vozilima, no uz vrlo zvučno i sugestivno ime. U tom smislu, Tesla Motors je definitivno prestigao konkurenciju, koja trenutne sigurnosne pakete naziva vrlo oprezno, obično čisto tehničkim rječnikom.
Volvov inženjer Trent Victor je prozvao sustav Tesla Motorsa kao nešto 'nadobudno i opasno'. Baš kao što se i demonstriralo kod niza neopreznih i neodgovornih vozača Tesla vozila, Victor vjeruje da naziv i prešutne potvrde nekih napisa u medijima dovode do vrlo opasnih situacija i stvaraju percepciju kod potrošača da je Autopilot nešto što taj sustav jednostavno nije.
Trojac Volvo, Google i Mercedes su među proizvođačima koji su unaprijed prihvatili punu odgovornost za svoje nadolazeće autonomne automobile u slučaju nezgoda. Tesla to još uvijek nije, iako se u medijima i javnosti njihova vozila smatra 'najnaprednijima na tržištu'.
Naravno da u cijeloj ovoj priči ima i želje za dodatnim publicitetom. Volvo sprema pilot projekt tzv. 'četvrte razine' autonomnog sustava u svojim vozilima, što je zapravo praktički potpuno autonomno vozilo u kojem je ljudski vozač nepotreban. Regulatorna tijela već sada imaju solidnih problema u analizi, no već sada se stvaraju koalicije koje žele lobirati i pomoći u razvoju potpuno autonomnih automobila za povećanje sigurnosti.
Problem koji Volvo ima s ovom tehnologijom (ili radije njenim sugestivnim nazivljem) možda nije toliko vezan uz 'bockanje' Tesla Motorsa, koliko filozofija ovog proizvođača da tehnologija za autonomnu vožnju jednostavno nije dovoljno spremna - niti regulirana. Do 2020. godine ovaj švedski proizvođač želi postići cilj da u njihovim vozilima uopće ne bude smrtnih slučajeva ili teških ozljeda.