PROSTRAN I PRAKTIČAN

Škoda Kodiaq sa obujmom prtljažnika od 720 litara i sedam sjedala

20.09.2016 u 18:19

Bionic
Reading

Nakon brojnih teasera češki proizvođač predstavio je svoj prvi pravi SUV

Iako kasno na SUV utrku stiže, Škoda ima aduta kojim bi mogla oduzeti značajan dio tržišta u segmentu, posebno korejskim i drugim europskim proizvođačima, uključujući i Volkswagen. Česi napadaju sa automobilom dugačkim 4,70 metara te igraju na kartu praktičnosti i najvećeg prtljažnog prostora u klasi. Koliko velikog? Ako spustite sva sjedala osim prednjih - 2065 litara, a ako je stražnja klupa na mjestu kapacitet iznosi 720 litara kod izvedbe s pet sjedala.

Opcijski treći red donosi dva dodatna mjesta te čini Kodiaq prvom Škodom koja u ponudi ima sedam sjedala. Iako je samo 40 milimetara duži od Octavije, Kodiaq je, kažu u Škodi, prostraniji i zbog širine i zbog visine, ali i zbog nekih pametnih rješenja u interijeru, kao što je mogućnost pomicanja stražnjih sjedala naprijed-nazad u rasponu od čak osamnaest centimetara.

Praktična rješenja

Ova je opcija dio serijske opreme, kao i Front Assist sustav sa City Emergency brake funkcijom koja korištenjem radara detektira opasnost od udara u pješake ili prepreke pri brzinama do 34 km/h te sama usporava ili u potpunosti zaustavlja Kodiaq. Vozačima je na raspolaganju još sva sila sigurnosnih i infotainment opcija, a spomenimo samo da je određen dio njih moguće kontrolirati putem Škoda Connect aplikacije dostupne za iOS te Android s podrškom za CarPlay i Android auto.

Osim elektronskih pomagala, Kodiaq broji čak 30 ‘analognih’ pametnih rješenja poput spomenute mogućnosti pomicanja stražnjih sjedala, a sve pod geslom ‘Simply Clever’. Sedam ih je novo, a prilikom predstavljanja automobila iz Škode su izdvojili strugalicu za led smještenu na poklopac spremnika goriva te plastičnu zaštitu za rub vrata.

Zahvaljujući oprugama ona se automatski izbacuje prilikom otvaranja vrata te tako štiti Kodiaqov lim od kontakta sa obližnjim zidom ili automobilom, što će biti posebno korisno prilikom parkiranja na uskim mjestima. Naravno, jedna od sada već poznatih Simply Clever opcija jest i posebno spremište za kišobran u automobilu, koje je u Kodiaqu kao i u Superbu smješteno u vratima. Posebno spremište je dostupno i za elektronski pomičnu kuku za vuču, uz pomoć koje Škoda Kodiaq sa 4x4 pogonom može vući prikolicu mase do 2,5 tona. Jahtaši, navalite. Osim 4x4 izvedbe, bazne verzije Kodiaqa dolaze sa prednjim pogonom.

Pet motora

Pogon na sve kotače putem elektronički kontrolirane spojke konstantno raspoređuje snagu između osovina ovisno o uvjetima na cesti pa tako iz Škode tvrde kako nema gubitka trakcije. Kako bi se uštedilo gorivo pri niskom opterećenju snaga ide na prednje kotače. Tu je i off-road mod koji je opcija na svim izvedbama s 4x4 pogonom. Kodiaq je dostupan sa dva dizelska i tri benzinska motora. Benzinci kreću sa 1.4 motorom snage 125 konja i 200 Nm okretnog momenta.

Snažnija izvedba tog motora razvija 150 konja i 250 Nm okretnog momenta a koristi ACT (Active Cylinder Technology) sustav koji gasi drugi i treći cilindar kad je opterećenje za motor nisko s ciljem uštede goriva.

Najsnažniji benzinac je 2.0 TSI sa 180 konja i 320 Nm okretnog momenta. Slabiji dizel razvija 150 KS i 340 Nm okretnog momenta dok jači TDI, također obujma dvije litre, na kotače isporučuje 190 konja i 400 Nm okretnog momenta.

Ovisno o pogonu motori su dostupni s mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa (ručnim ili DSG) ili s za Škodu novim DSG-om koji ima sedam stupnjeva prijenosa. Kodiaq će biti predstavljen na salonu automobila u Parizu, u prodaju će krajem godine, a ono što je zanimljivo jest kako je Škoda službeno navela da je riječ o automobilu 'koji označava početak ekstenzivne SUV kampanje', tako da nas sigurno očekuju još barem tri češka automobila takvog tipa u idućim godinama.