Neki tvrde da je riječ o štednji, no činjenica je kako se na velikim salonima više ne prodaje kao prije, kupci i publika su se preselili među nule i jedinice
Europa ima samo tri glavna salona automobila - Ženevu kojom se otvara svaka godina, te Frankfurt ili Pariz koji se bijenalno smjenjuju te tako zatvaraju godinu i najavljuju novitete za iduću. Svi ostali saloni su druga, treća pa i županijska liga, kako god hoćete. Bez obzir na medijski prostor kojeg automobili dobivaju kad bilo koji salon traje, dva su glavna razloga dolaska proizvođača - sklapanje poslova na značajnijoj razini i prodaja automobila. Od šeika do onih koji se nalaze blizu - na sajmovima se kupuje. Odnosno, kupovalo se. Vidi se to po tome koji sve proizvođači neće doći na Pariz.
Ford je odustao, Rolls Royce također, a Reuters je objavio da će Lamborghini i Bentley isto tako propustiti pojavljivanje. Ovo je još shvatljivo jer je njihov vlasnik Volkswagen Grupa unutar velikog restrukturiranja i rezanja troškova s ciljem pokrivanja računa za kazne zbog korištenja softwarea koji je netočno prikazivao emisije ispušnih plinova. Od ostalih luksuznih proizvođača Aston Martin je isto tako poslao zahvalnicu te pismo isprike.
Priču zaokružuje Volvo, koji je, iako ima sjajnu novu gamu te je izgleda dovršio restrukturiranje, također odustao. Skupinu proizvođača zaokružuje BMW koji će izložiti svoje automobile, ali prema pisanju Automotive News Europe, njegova Uprava u potpunosti će ignorirati salon automobila u Parizu kako bi mogla nekoliko dana intenzivno sastančiti između sebe i s višim managementom na temu električnih automobila.
BMW bez Uprave
Navodno je investicija prevelika, a dosad je prodano samo 25.000 primjeraka modela i3. Ukratko, BMW je poslao klipove i ovjes, ali nije poslao važne ljude jer oni imaju važnijeg posla, te je na neki način također proglasio sajam manje bitnim. Naravno, to je isto protivno svim dobrim konvencijama automobilskog sajmovanja na najvišoj razini. Običaj je da se u Ženevi te Frankfurtu i Parizu uvijek nalaze i čelni ljudi tvrtki koji proizvode automobile. Razlog zbog kojeg ih na jesen 2016. neće biti na najstarijem salonu automobila na svijetu? Internet. Naime, internet je mjesto gdje se nalaze kupci danas, prema podacima i vizijama proizvođača sajmovi pomalo gube na važnosti.
Iz Bentleya i Lamborghinija su izjavili kako će se fokusirati na manje evente koji im omogućavaju izravan pristup potencijalnim kupcima, te kako se tržište konstantno mijenja, stoga to moraju raditi i globalni biznisi poput njihovog. Troškovi mogu biti ogromni po proizvođaču, Bloomberg navodi kako je Audi 2011. godine na konstrukciju šatora u Frankfurtu potrošio 10 milijuna eura, za što je mogao dobiti mnogo oglasnog i promotivnog prostora na internetu te tako puno efikasnije targetirati kupce.
Digitalna konferencija
Pomak nije samo kod luksuznih proizvođača, Ford će ove godine u Francuskoj jedan dio novaca koji je trebao ići na salon automobila u Parizu potrošiti na testne vožnje na koje će direktno pozivati kupce, a jedan dio resursa otići će i na tehnološki orijentirane evente, kao što je Le Web konferencija o digitalnim inovacijama. Zanimljivo je kako posjetitelja na salonima nema manje - Pariz je 2014. imao 1,25 milijuna prodanih ulaznica te je tako bio najposećeniji na svijetu. Problem je jedino u tome što su kupci više na blogovima i pametnim telefonima nego na salonima.