Federalna agencija za sigurnost i zaštitu prometa u SAD-u predložila je set smjernica za iOS i Android operativne sustave
Otkad su pametni telefoni postali sastavni dio svakodnevnog života, uzimaju puno naše pažnje. Ponekad i u krivo vrijeme - telefoni igraju veliku ulogu u ometanju vozača. Unatoč pokušajima da ograničavaju njihovu uporabu, neki ljudi jednostavno ne mogu odložiti svoje telefone dok voze. Zato National Highway Traffic Safety Administration (Agencija za sigurnost i zaštitu prometa u SAD-u) predlaže neke nove dobrovoljne smjernice za proizvođače telefona koje će stvoriti neku vrstu Airplane moda za automobile, odnosno mobitele u njima.
Predloženi Driver Mode bi ograničio ili spriječio određene funkcije na telefonu. Agencija također želi potaknuti Apple i Android i proizvođače automobila da olakšaju pristup uparivanja/spajanja telefona koji bi tada trebao onemogućiti neke značajke (iako se u izvješću ne navodi točno koje). Apple i Google oboje rade prema tom cilju s CarPlay i Android Auto sustavima, ali za sada samo imaju 'lock out' funkciju u okviru svojih sučelja, ali ne cijelog telefona.
Ovaj prijedlog NHTSA-e je druga faza u rješavanju problema ometanja u vožnji. Prvi je bio natječaj objavljen prije više od tri godine usmjeren na proizvođače automobila u projektiranju informacijskog sustava koji manje odvraća pozornost.
To je jedan od razloga što se u neke navigacijske sustave ne može unositi riječi kada je vozilo u pokretu niti se u luksuznijim automobilima na prednjoj središnjoj konzoli može emitirati TV slika te video dok je automobil u pokretu. Iako obje faze imaju dobre ideje, postoje problemi, a oni su, naravno, u implementaciji.
Prva je da NHTSA nema ovlasti prisiliti proizvođače da poštuju ove smjernice. U teoriji tvrtka može jednostavno odlučili ignorirati NHTSA te dizajnirati i izgraditi bilo kakav tip uređaja ili sustava kojeg želi. Iako se čini da je većina proizvođača automobila razmatra i uzima obzir smjernice, to je na dobrovoljnoj bazi. Drugi problem je kako odrediti je li uređaj koji je u automobilu vozačev ili od nekog putnika.
Otkad su pametni telefoni dostupni, suputnicima je, naročito na dužim vožnjama, super upravo to što im je dopušteno da telefoniraju, pišu poruke ili mijenjaju glazbu, dok je vozač fokusiran na cestu. No tu trenutno nema pouzdanog načina u određivanju tko drži telefon.
Ako putnik u automobilu neće moći koristiti osnovne funkcije telefona kao što su SMS i pretraživanje interneta jer njihov uređaj misli da su za volanom, to će biti problem. Dok proizvođači automobila ne budu počeli ugrađivati takve sustave u svoje automobile, najbolje je da se ostavite mobitela tijekom vožnje, čak i s handsfree uređajem na uhu odvlači pažnju.