Saznajte apsolutno sve o stranici koju je Amazon prije par dana kupio za skoro milijardu američkih dolara
Jedna od najvećih tema u bespućima interneta trenutno je nedavni Amazonov šoping. Relativno neočekivano, firma je prekjučer kupila streamerski div Twitch.tv za pozamašnih 970 milijuna dolara. Razloga zbog kojih firma nije pripala Googleu ima nekoliko, međutim jedan je više nego očit - pravni problemi s monopolom.
S obzirom da Google već posjeduje Youtube, akvizicija Twitcha momentalno bi aktivirala lavinu pravnih postupaka na koje nitko, pa ni Google nije spreman. Upravo zbog toga, stvari su ovakve kakve jesu, a Amazon ponosno trlja ruke.
Mnogi ljudi, doduše, nisu sigurni što je zapravo Twitch. Ako ne spadate među redove gejmera, objektivne su šanse da za Twitch do jučer niste uopće čuli. Kompanija je, s punim pravom, najveći komad zarade i popularnosti pridobila zahvaljujući prijenosu eSports eventova, kao i streamanja uživo. Potonje se, naime, svodi na igrače koji igraju kompetitivne naslove poput League of Legendsa ili Hearthstonea, te gameplay prenose uživo preko svojeg Twitch kanala.
Makar Twitch danas izgleda kao meka gejminga, njegovi autori to u startu nisu planirali. Justin Kan i Emmet Shear originalni su kanal nazvali Justin.tv, te ga dizajnirali kao višenamjensku streaming meku. U trenu njegovog nastanka 2007. Justin.tv bio je podijeljen u nekoliko sekcija. Svega par mjeseci nakon pokretanja gejming je eksponencijalno nadmašio ostale kanale, te je tako nastao Twitch.tv, svojevrsni spinoff originalnog kanala.
Twitch beta krenula je 6. 6. 2012., te je do danas postigla vrtoglavu posjećenost od preko 35 milijuna ljudi mjesečno. Dodatni priljev korisnika desio se nakon zatvaranja glavnog konkurenta Own3d.tv početkom 2013. Twitch je tako, kao gejmerska streamerska meka, postao glavna destinacija za svakoga tko želi gledati ili emitirati kompetitivni gejming. Zahvaljujući strahovitom porastu popularnosti eSportsa, uživo prijenosi velikih natjecanja poput The Nationala ili svjetskog prvenstva u League of Legendsu osigurale su Twitchu masivne prihode i do tada neviđeni publicitet.
Kako bismo stvari stavili u perspektivu, krenimo s brojkama. Twitch.tv trenutno je jedan od najposjećenijih sajtova na globalnoj mreži. Od sredine 2013., stranica ima preko 43 milijuna jedinstvenih posjeta mjesečno. Ovo znači da trenutno zauzima četvrto mjesto po potrošnji interneta u SAD-u. Ispred njega stoje jedino Netflix, Google i Apple.
Tijekom travnja 2014. Twitch je pokrenuo i nekoliko eksperimentalnih kanala poput Twitch Plays Pokemon - histeričnog masivnog 'multiplayera' u kojem su korisnici putem chata kontrolirali lika iz popularne Nintendove igre. U svega pet dana 'Twitch plays' postao je viralan, te je privukao 6,5 milijuna korisnika. Porast sveukupnog prometa od oko 10%, Twitchu je donio još veću popularnost.
Nedavno potpisani prodajni ugovor samo je jedna u nizu velikih Amazonovih gejming akvizicija. Reflexive Entertainment i Double Helix Games samo su neke od kompanija koje pored Twitcha operiraju pod okriljem spomenutog diva. Twitchev direktor Emmet Shear izjavio je kako se Twitch nakon prodaje neće mijenjati, te kako će Amazon samo poboljšati sadržaje koje popularni sajt nudi.
Streaming je zahvaljujući globalnom porastu popularnosti gejminga sve unosniji biznis. Manjak konkurencije i činjenica da stranica 'jaše na valu' popularne kulture osiguravaju Twitch.tvu poziciju svojevrsnog monopola u branši. Mi se jedino nadamo kako će sadržaj na njemu tijekom idućih godina (barem većinom) ipak ostati besplatan.