VELESAJAM U ZNAKU VIDEOIGARA

Infogamer 2014 petodnevna je posveta kulturi gejminga

18.11.2014 u 08:33

Bionic
Reading

Bacite pogled na našu (90%) sveobuhvatnu i prilično subjektivnu malu turneju kroz pet dana Reboot Infogamera 2014

Gejmerski sajmovi doista su posebna stvar. Pogotovo kod nas i pogotovo kada su dostupniji od nekih razvikanijih poput Gamescoma, TGS-a i enormnog E3-a. Naravno, uspoređivanje s ovim divovima dosta je velik zalogaj, no ono što je zapravo najvažnije u čitavoj priči je to da je Infogamer njima sve bliži i bliži.

Nećemo ići toliko daleko da kažemo kako je tik do najvećih gejmerskih sajmova, no činjenica je da on doista ima sve. Hoćete li kompetitivni gejming i esportse? Ima ih. Želite zaigrati videoigre koje još nećete vidjeti tjednima ili mjesecima? Može. Želite li iskusiti tehnologije koje su doslovno nedostupne širokoj publici? Možete. Sve što trebate je stati se u red, pričekati i uživati.


Da, to stajanje u redu mnogima bi mogao biti problem. Pogotovo tijekom vikenda kada je gužva na sajmu bila na vrhuncu. Čekati na Oculus Rift 45 do 50 minuta nekima je možda bilo previše. Međutim, uzmemo li obzir kako su ljudi na Gamescomu čekali po četiri sata za istu stvar, sve donekle sjeda u razumljivu perspektivu. Oni koji su odustali od čekanja u redu su, iskreno, propustili dosta veliku stvar. Par dostupnih demoa na uređaju za virtualnu stvarnost doista su stavili VR u novu perspektivu. Kao i s nekim drugim stvarima u životu, to jednostavno nije to dok sve ne iskusite sami.


Što se drugih brutalno uočljivih izlagača tiče, tu je bio Sony koji smo, među ostalim, posjetili tijekom prvog dana sajma. Na njihovom štandu se promovirao nedavno izašli Driveclub, novi Singstar te nekolicina igara koje bi trebali izaći tek kroz nekoliko mjeseci. Za one kojima se ne daju klikati linkovi, recimo da se radi o Bloodborneu i The Orderu 1886.


Activision, Konami i Ubisoft imali su svoju trećinu osmog paviljona gdje su demonstrirali nadolazeće naslove poput Far Crya 4 te neke nedavno izašle poput futurističkog Call of Dutyja. Makar se na demoe trebalo čekati poprilično dugo te makar su neki posjetitelji morali čekati još više dok ljudi ispred njih i dvaput prolaze isti demo, činjenica je da su se sve igre uz malo strpljenja mogle isprobati. Mali savjet organizatoru štanda za iduću godinu bio bi postaviti više volontera koji paze da čim veći broj posjetitelja pošteno zaigra demo i ne smeta drugim ljudima koji su u redu.

Ekipa iz Wargaminga, s kojoma smo i popričali u nedavnom intervjuu, imala je enorman štand na kojem je, pored World of Tanks demonstrirala nadolazeći World of Warships. U svakom slučaju, glavni, odnosno osmi paviljon od svih je najviše imao ozračje nečeg što podsjeća na atmosferu E3-a. Nepotrebno je, naravno, spominjati kako su veliku pažnju privukli i Little Green Men sa Starpoint Geminiem 2 te svojim štandom za Oculus Rift. Ovo je, napominjemo, samo dio izlagača u glavnom paviljonu. Paviljon 8a imao je četiri strahovito uočljive sekcije - ogroman dio za kompetitivni gejming, Gamepires sa svojim enormnim štandom Gas Guzzlers, Machina GDC te turnir Awakening of Heroes - koji je ujedno poslužio kao dobra prilika za posvjedočiti razvoju poznate 'balkanske' mobe.


Indie Corner u organizaciji LGM-a ove godine je doista impresionirao. Bez da pretjerano ulazimo u detalje (ovim ćemo se više pozabaviti u temi tjedna), recimo samo kako domaći i strani izlagači u ovom naoko malenom prostoru predstavljaju duh indie scene i doista dokazuju da za impresivne naslove ne treba masivni budžet. Za kraj, tu je već gotovo rezidentni eksponat Retro Gamer u kojem su posjetitelji mogli iz prve ruke iskusiti kakav je gejming bio prije deset, dvadeset, trideset godina


Konačno, u devetom paviljonu prezentirane su analogne igre te drugi dio kompetitivnog sadržaja. Drugim riječima, ljubitelji stolno-strateških igara i igara na ploči tamo su zahvaljujući Carta Magici doista došli na svoje. Komentara na te sekcije sajma u principu nemamo, makar bi nas obradovalo da je posjećenost bila na razini osmog paviljona. Za kraj bi bilo vrijedno spomenuti i veliko cosplay natjecanje na kojem se našlo mnogo talentiranih i maštovitih mladih natjecatelja.


Sve u svemu, činjenica je da Infogamer ubrzano grabi prema naprijed. Što organizacijski, što sadržajno, ovaj sajam definitivno zaslužuje titulu najvećeg sajma u regiji. I što je najvažnije od svega, njegovi organizatori točno znaju što rade. U konačnici jedino možemo zaključiti kako ne postoji sumnja da će iduće godine čitava stvar biti još bolja