Kad država ne može, neće ili ne zna, stvar u ruke preuzimaju građani, pa i kad su servisi online u pitanju. Nezadovoljni postojećim uputama za korištenje servisa eGrađani, dvojica naših sugrađana odlučila su društvu na Markovu trgu pokazati kako se to radi
Kada je Vlada pokrenula servis eGrađani, mnogi njime nisu bili zadovoljni. Čule su se brojne kritike i negodovanja zbog načina na koji je taj servis namijenjen građanima osmišljen i izveden.
Među najglasnijima bio je Emanuel Blagonić, suvlasnik agencije Blagonić Brothers, koji je na Netokraciji temeljito secirao što to sve ne valja sa servisom eGrađani.
No za razliku od ostalih kritičara, nije se na tome zaustavio. S Damjanom Oreškovićem izradio je upute koje bi trebale olakšati njegovo korištenje, kao i snalaženje na njemu. Samoinicijativno i besplatno.
Orešković, inače, radi u knjigovodstvenom servisu koji se ujedno bavi i uslužnim djelatnostima (kopiranje, skeniranje, razne digitalne i e-usluge) pa je - prema vlastitim riječima - prilično dobro upoznat s domaćom ponudom usluga e-vlade. 'Otkad je najavljen sustav eGrađani, razmišljao sam kako ljude bolje upoznati s njim, pridobiti ih da ga počnu koristiti kako bi olakšali život sebi i drugima', naveo je u e-mailu poslanom tportalu.
Gledao ih je kako se bore s papirologijom, unatoč sve većoj informatizaciji, i kako teško prihvaćaju nove tehnologije, pa im je htio približiti novi Vladin e-servis tako što će sastaviti jednostavnije i razumljivije upute od postojećih koje, kako kaže, 'puno zuje, ali malo meda daju'.
Počeo ih je sastavljati sam, no ubrzo je 'zastranio': početnih pet-šest stranica pretvorilo se u 25. Upravo u to vrijeme izašao je Blagonićev osvrt, u kojem je značajan naglasak stavljen na nužnost jednostavnih uputa.
Orešković ga je kontaktirao i poslao mu svoj uradak. Blagonić ga je upozorio da tekst nitko neće čitati jer je predugačak te je naveo da treba biti krajnje jednostavan, poput uputa za instalaciju printera: pet, šest koraka, sličica za ilustraciju i problem je riješen.
Zajedničkim radom došli su do uputa u sadašnjem obliku. 'Njihove su prednosti', uvjeren je Orešković, 'u tome što je u svakom koraku navedeno najbitnije, bez suvišnih opisa, kao i to što ih se može ispisati i spremiti u džep, poput malog info letka koji možete ponijeti sa sobom kako bi vam bio pri ruci u svakom trenutku'.
Orešković kaže da mu je želja proces registracije učiniti što bezbolnijim. Ako pomognu i jednoj osobi, bit će zadovoljan, a spreman je i izravno pomoći onima koji se i dalje ne uspijevaju snaći. Možete ga kontaktirati putem Twittera ili mailom
Kako se istog nije dosjetila hrpa Vladinih volontera i plaćenih službenika pri samoj izradi servisa eGrađani, nije nam jasno. Blagonićeve i Oreškovićeve upute možete preuzeti ovdje
Što vi mislite? Jesu li doista bolje?