Turistička zajednica Grada Zagreba, u suradnji s agencijama Bruketa&Žinić OM i Brlog, lansirala je novu mobilnu aplikaciju Zagreb Be There koja turistima predlaže različite tematske puteve za obilazak glavnoga grada Hrvatske uz pomoć pametnih telefona
Na ruti Indie Zagreb tako možete istražiti zagrebačku underground umjetničku scenu i klubove te pronaći zanimljivu uličnu umjetnost.
One pustolovnijeg duha Hidden Spots vodi na mjesta za koja znaju samo insajderi, kao što su spomenik posvećen hrabrom psu, posljednji gornjogradski bunar, napušteno groblje u Jurjevskoj ili oslikana vodena pumpa posvećena Dini Dvorniku iz serije Pimp my Pump.
Na ruti Space Explorer se nalaze lokacije svih prizemljenih planeta sunčeva sustava iz umjetničkih instalacija Ivana Kožarića i Davora Preisa.
Za one koji igraju na sigurno je ruta Classic Zagreb s najvažnijim zagrebačkim znamenitostima poput Dolca, Kamenitih vrata ili crkve svetoga Marka.
Kada se umore od istraživanja grada, turisti mogu krenuti rutom Refreshing Zagreb, koja ih vodi najljepšim zagrebačkim parkovima i šetalištima.
Aplikacija je, kako za tportal rekao Nikola Žinić, kreativni direktor reklamne agencije Bruketa&Žinić OM, nastavak komunikacijske platforme You Should Have Been There, koju su radili za TZ Grada Zagreba prošle godine, ali i zbog porasta broja backpackera u Zagrebu, koji traže i specifičan pristup u komunikaciji.
Backpackeri su obično mlađi turisti, koji putuju samostalno ili u manjim skupinama, oslanjaju se na jeftinije oblike prijevoza i smještaja (poput hostela ili Airbnba) i više vole sami istraživati odredišta koja posjećuju.
'Istraživanje je pokazalo kako najviše vole neotkrivena mjesta u Zagrebu, nešto što ne postoji u klasičnim turističkim vodičima, insajderske preporuke koje dobivaju od vlasnika hostela i ljudi koje su upoznali u Zagrebu', objašnjava Žinić.
Tin Kadoić, kreativni direktor digitalne agencije Brlog, dodaje kako su htjeli insajderske preporuke učiniti još zanimljivijima pretvaranjem iskustva istraživanja grada u igru u kojoj korisnici mogu osvojiti nagrade.
'Riječ je o gejmifikaciji, postupku koji pravila i načine interakcije iz videoigara preslikava na stvarni svijet', kaže Kadoić, dodajući kako se pomoću hashtaga #BeThereZagreb mogu pratiti objave fotografija korisnika na društvenim mrežama.
Na osmišljavanju projekta je, počevši od kraja prošle godine, sudjelovalo desetak ljudi specijaliziranih za marketing i dizajn iz agencije Bruketa&Žinić OM te za dizajn interakcija, razvoj mobilnih aplikacija i content dizajn iz agencije Brlog, u suradnji s timom iz TZ Grada Zagreba, među kojima su Amelia Tomašević, Zlatan Muftić, Jasenka Mandžuka, Petra Maršić Buljan i Nikola Vujović. Ilustracije je napravio Sretan Bor, video animaciju Ivan Štefan.
Aplikacija je dostupna za Android i iOS. Osim na Googleovom Playu i App Storeu, možete ju preuzeti i na stranici betherezagreb.com, kao i preuzimanjem QR koda na lecima na svim važnijim turističkim punktovima u Zagrebu. Zasad je dostupna samo na engleskom jeziku.
Sama je aplikacija besplatna za korisnike, a takvom bi trebala i ostati. Temeljem broja turista iz ciljane skupine i prosječne upotrebe pametnih telefona, odnosno podatkovnog prometa posjetitelja iz inozemstva, očekuje se oko 500 preuzimanja i instalacija.
Postoje i planovi monetizacije, kako bi se povratilo uloženo, no zasad nisu u prvom planu. 'Ovo je prva godina, tijekom koje učimo kako bismo nadogradnjama privukli još korisnika', kaže Žinić.