POD NOVIM ČELNIKOM

Microsoft opet mijenja transformacijsku strategiju

11.07.2014 u 13:52

Bionic
Reading

Ponešto neočekivano, novi čelnik Microsofta Satya Nadella svim zaposlenicima kompanije uputio je pismo u kojem se osvrće ponajviše na budućnost IT diva iz Redmonda. Mnogi su mislili da Nadella ide potpuno drugačijim stopama od Ballmera, izbjegavajući naziv kompanije za 'uređaje i usluge', no u suštini je riječ o nastavku priče – potencijalnoj evoluciji i prilagodbi

'Nanovo ćemo osmisliti produktivnost', stoji među ostalim u Nadellinom vrlo opširnom pismu zaposlenicima. Možda ono važnije u priči jest to da 'mantra' koju je uveo Ballmer pri kraju svoje karijere kao čelnika kompanije više ne vrijedi. Microsoft nakon vrlo kratkog roka više nije kompanija koja se bavi uređajima i uslugama… Ili bi se tako barem dalo zaključiti iz nekih tekstova dostupnih online.

Što je onda nova mantra kompanije? Bez posebnog iznenađenja, posrijedi su korisnička iskustva, ne zasebni proizvodi ili uređaji. Desetak puta kroz pismo Nadella ponavlja frazu vezanu za digitalni rad i životna iskustva, a u intervjuu za TheVerge se posebno osvrnuo na to da nije u pitanju samo segment vezan za poduzeća, iako je pismo možda sročeno na taj način.

Satya Nadella smatra kako je Ballmerov korak preoblikovanja kompanije u onu za uređaje i usluge bio pozitivan pomak, ali jednako tako vjeruje da je potrebno napraviti nešto jedinstveno – imati drugačiju strategiju.


Suprotno glasinama, kritičarima i analitičarima koji bi možda htjeli drugačiju priču novog čelnika Microsofta, Xbox ne ide van kompanije, baš kao ni Windows ekosustav. Oni su, naravno, dio priče o spomenutim životnim iskustvima, ali i mnogo više od toga.

Posebna zanimljivost u pismu je to da nema nekog pretjeranog ili opširnog osvrta na paket i usluge Office. U cijelom pismu je tome posvećena tek jedna jedina rečenica. Za nešto više nema ni potrebe, kada je riječ o segmentu kompanije koji za sada funkcionira izvrsno - iako uz određene probleme s razvojem platforme za Windows namijenjene tablet računalima i upravljanju dodirom.

Tim mislima se u analizi pisma vode i brojni poznati autori koji prate Microsoft već dugi niz godina. Ed Bott tako zaključuje da Office stvara milijarde dolara prihoda za kompaniju, a istovremeno ta jedna spomenuta rečenica služi i kao tiho priznanje da Office možda nikad neće imati glasnu bazu korisnika poput one za Xbox.

Satya Nadella svjestan je toga da u brojnim segmentima Microsoft kaska za konkurencijom, a primarno je riječ o mobilnoj industriji i prijelazu na nju. Razumljivo je stoga da Nadella ambiciozno postavlja kompaniju na mjesto u kojem će se morati prilagođavati i evoluirati, kako kulturološki, tako i općenito u kreiranju tehnologija koje će utjecati na cijeli svijet.

'Svi prijedlozi su u igri u smislu na koji način mijenjamo svoju kulturu, kako bi uspješno izveli temeljnu strategiju. Organizacije će se promijeniti. Dogodit će se spajanja i preuzimanja. Poslovne odgovornosti će se razvijati. Naši prioriteti će biti prilagođeni. Izgradit će se i nove vještine. Čut će se nove ideje. Bit će novih zaposlenja. Procesi će biti pojednostavljeni', stoji u dijelu pisma upućenog zaposlenicima.

U igri nije tek ponešto impliciran napad na staru arhitekturu kompanije, već mnogo više od toga. Microsoft se istinski mijenja pod novim čelnikom. Za sada se čini kako Nadella radi prave poteze, no veliki plan će biti jasan tek u kvartalima i godinama koje slijede.

'Hrabrošću da se pojedinačno prilagodimo, zajedničkim snagama ćemo transformirati ovu tvrtku i iskoristiti velike prilike koje stoje pred nama.'

Satya Nadella

Ono što je kristalno jasno iz pisma jest koliko se iz temelja kompanija planira izmijeniti kako bi se čula svaka ideja, svaka misao bitna za razvoj i sl., što je u suštoj suprotnosti s usporenim divom koji se ne prilagođava izazovima iz više razloga.

Neki od tih razloga su bili složena hijerarhijska struktura, unutar koje brojne ideje jednostavno nisu mogle doći na vidjelo ili bi zaglavile na birokratski način, zaposlenici koji su manje razmišljali o krajnjim korisničkim iskustvima, a više o ispunjavanju ciljeva koje je zacrtao menadžment, ideje koje su zaustavljene i istraživane u Microsoft Researchu su trebale mnogo godina za realizaciju kad bi uopće i uspješno prošle brojne ruke u hijerarhijskoj strukturi, itd.

Nadella želi izmijeniti sve to – sve što je 'krasilo' kulturu Microsofta. Pritom valja imati na umu to da kultura, ili bolje rečeno – sustav vrijednosti neke kompanije ne mora nužno značiti nešto dobro i pozitivno za njezin razvoj, baš kao ni za njen utjecaj na svijet. Štoviše, kultura koja ne evoluira i biva neprilagođenom sadašnjici i bez jasne perspektive (uz sve pripadajuće parametre) osuđena je na propast na tržištu.

Čini se kako je novom čelniku kompanije to itekako jasno, a upravo on bi mogao biti svježa krv koja donosi toliko nužne promjene.

Cijelo pismo je moguće pronaći na Microsoftovim stranicama