Iz Mozille ovih dana stiže pregršt vijesti. Najsvježija je vezana za okončanje ugovora između Googlea i te kompanije, u sklopu kojeg je IT div iz Mountain Viewa plaćao 300 milijuna dolara godišnje kako bi njihova web tražilica bila zadanom u Firefoxu. Novi klijent je Yahoo, barem u SAD-u
'Iznimno mi je drago što smo ušli u petogodišnje partnerstvo s Mozillom, kako bi Yahoo postao zadanim pretraživačem u Firefox pregledniku', napisala je Marissa Mayer dodavši kako je riječ o najznačajnijem partnerstvu za Yahoo u pet godina.
Korisnici Firefoxa u SAD-u će izmjene primijetiti u prosincu, a u sklopu ugovora Do Not Track tehnologija će biti omogućena i podržana s obje strane. Uz milijune korisnika i više od 100 milijardi pretraživanja, Firefox itekako spada u domenu značajnijih izvora pretraživanja, za koje su zainteresirane mnoge kompanije koje konkuriraju Googleu.
Predsjedavajuća Mozille, Mitchell Baker, navela je kako su pregovari s kompanijom Yahoo bili kudikamo jednostavniji od svega s Googleom. IT div iz Mountain Viewa je jednostavno činio sve kako bi privukao korisnike na svoj preglednik, a 'Yahoo je spreman na inovacije', rekla je Baker.
SAD nije jedina zemlja u kojoj su se odvile promjene. Dok u Kini zadana tražilica ostaje Baidu, Yandex se vraća za Firefox korisnike u Rusiji. Ostatak tržišta će, barem za sada, ostati nepromijenjen, iako je signal iz Mozille vrlo jasan. Vrijedi spomenuti kako je Yahoo prije kakvih pet godina prodao tražilicu Microsoftu te upravo tehnologije iz Redmonda pogone Yahoo pretraživač.
Naravno, korisnici Firefox preglednika će i dalje moći mijenjati tražilice po želji. 'Mislimo da je naša neovisnost važna. S obzirom da smo neprofitna organizacija, možemo birati - i to izbore koji web zadržavaju neovisnim, otvorenim i posvuda. Mislimo da je danas postignut vrlo važan korak u tom pravcu', stoji na službenom blogu