Lenovo je, po svoj prilici, napravio opaku poslovnu grešku. Kompanija je svoje kupce računala 'nagradila' instaliranjem adware koda, koji je korisnike mogao ostaviti potpuno otvorenim za MITM napade (man-in-the-middle). Povrh toga, softver naziva Superfish korisnicima ubacuje oglase na Google pretragama i stranicama bez dozvole korisnika
Veliki broj antivirusnih aplikacija već uklanja kod, koji se instalira na neka od računala kompanije Lenovo po prvom paljenju. Usprkos tome, Lenovo tvrdi kako je riječ o 'korisnom komadu softvera koji pomaže korisnicima vizualno otkriti proizvode', što god da to značilo.
Srećom, zbog nelagode korisnika koja se velikom brzinom proširila mrežom svih mreža, kompanija je rekla kako će privremeno odustati s isporukom softvera. Na raznim forumima nezadovoljstvo i dalje raste, jer i nakon uklanjanja adware koda računala ostaju sa sigurnosnom rupom koja omogućava MITM napade, no za sada nema službene potvrde.
Zanimljivo je da su se korisnici prvi put počeli žaliti na Superfish još u rujnu 2014. godine, no kompanija je prvi put odgovorila tek početkom 2015.
Rješenje? Nakon kupovine prijenosnika raditi potpuno 'čistu instalaciju' operativnog sustava te po mogućnosti birati Lenovo računalo bez uključenog OS-a. Sigurnosni stručnjaci su praktički na identičan način osudili ovakvo ponašanje kompanije. 'Nedopustivo je da bez korisnikovog znanja ili dozvole bude potkopana osnovna sigurnost HTTPS-a', rekao je Rik Ferguson iz kompanije Trend Micro.
Je li ovo vodećem proizvođaču osobnih računala na svijetu uistinu trebalo?