MasterCard je predstavio 'Mobile Top App Index', jedinstveni europski indeks mobilnih aplikacija za kupovinu koji prati mobilne aplikacije za kupovinu u 36 europskih zemalja i otkriva različite načine kako ljudi prihvaćaju kupuju u pokretu
Prepoznavanjem najboljih aplikacija u 19 maloprodajnih kategorija i identificiranjem glavnih trendova u industriji, ovo istraživanje je bacilo svjetlo na promjenjive navike korisnika i programera aplikacija te njihov odnos s trgovcima.
Po ovome indeksu, najbolje aplikacije za kupovinu dolaze s dva glavna tržišta u Europi: Velike Britanije i Njemačke. Od 19 najboljih aplikacija za kupovinu, pet dolazi iz Velike Britanije, pet iz Njemačke i dvije iz Turske.
Velika Britanija i Njemačka nisu samo vodeće u pogledu kvalitete svojih aplikacija, već i po količini aplikacija, budući da obje zemlje imaju preko 70 dostupnih aplikacija za kupovinu. Prosječan broj aplikacija za kupovinu u Europi, po državi, iznosi 30.
Najbolje aplikacije 2015. godine prema kompaniji MasterCard
Argos - Velika Britanija (maloprodaja putem raznih kanala)
BlaBlaCar - Francuska (osobne usluge)
BiTaksi - Turska (taksi)
Booking.com Hotel Reservations Worldwide & Hotel Deals - Nizozemska (smještaj)
Conrad - Njemačka (elektronika i multimedija)
Chocogreets - Švicarska (pokloni i iznenađenja)
easyJet - Velika Britanija (avionske karte)
Lieferheld - Njemačka (dostava hrane)
Mothercare - Velika Britanija (razno)
oBilet - Turska (transport)
pamediakopes.gr - Grčka (odmori)
Parko - Izrael (parking)
Nexto Reader - Poljska (izdavaštvo)
Shpock - Njemačka (online aukcije i oglasi)
Spotlime - Italija (ulaznice za zabavne događaje)
Sixt Rent a Car - Njemačka (automobili i motocikli)
The Body Shop - Velika Britanija (kozmetika)
Tesco - Velika Britanija (prehrambeni proizvodi)
Zalando - Njemačka (odjeća i moda)
Indeks kompanije MasterCard također je pokazao da su europski trgovci na malo i programeri aplikacija trenutačno najviše zainteresirani za sedam maloprodajnih kategorija, unutar kojih se nalazi oko 65 posto aplikacija: dostava hrane, taksi usluge, kupnja karata za javni prijevoz (željeznice, autobusi...), izdavaštvo (knjige, časopisi...), smještaj, parking i ulaznice za zabavne sadržaje (kina, kazališta, festivali, sportska događanja...)
Platne kartice daleko su najpopularniji način plaćanja za vlasnike aplikacija i programere - 52 posto svih aplikacija za kupovinu nudi ovaj oblik plaćanja. Gotovinsko plaćanje prilikom isporuke također je značajno, i dostupno u 36 posto svih aplikacija za kupovinu.
E-novčanici brzo uzimaju zamah - podržava ih 24 posto najboljih aplikacija. Kod aplikacija koje se nalaze u užem izboru, internetska plaćanja karticama i e-novčanicima predstavljaju značajno viši postotak - 82, odnosno 39 posto.
U više od 1.000 testiranih aplikacija, samo je 7,5 posto nudilo prijavljivanje preko društvenih mreža.U grupi aplikacija koje su se našle u užem izboru, ovaj broj se udvostručio. Nešto više od petine ovih aplikacija nudi prijavljivanje preko računa društvenih mreža.
U popisu najbolje rangiranih aplikacija, nekoliko njih se izdvaja od konkurencije. Među njima se nalaze izuzetne ideje ostvarene u praksi - recimo, naručivanje hrane na događanjima, identifikacija i kupnja odjevnih predmeta viđenima na glumcima na televiziji ili plaćanje punjenja električnog automobila u pokretu.