Facebookov suosnivač i šef Mark Zuckerberg u rujnu je dao naslutiti kako će ta društvena mreža proširiti mogućnosti dugmeta Like. Proširenje je stiglo, ali nije u skladu s onim što je veliki broj korisnika očekivao
Reactions, kako je nova značajka nazvana, uvodi set od šest novih emotikona, kojima možete virtualno izraziti ljubav, smijeh, sreću, šok, tugu i ljutnju.
Funkcionirat će jednostavno. Emotikoni će se na mobitelu pojaviti kad dotaknete dugme Like na zaslonu, a na desktopu kad zadržite kursor iznad ili kliknete na njega.
Bit će dostupni za sve objave u News Feedu (bile one od prijatelja, stranica koje pratite ili oglašivača) i, baš poput Likea, neće ih biti moguće isključiti. Zasad nije u planu proširenje na Messenger i druge servise u Facebookovu vlasništvu, poput Instagrama.
Oznaka Dislike, kojom bi pokazali kako vam se objavljeni i podijeljeni sadržaj ne sviđa, nije uvrštena u pop-up značajku koja će biti testirana isprva na samo dva tržišta: irskom i španjolskom.
Zašto baš na ta dva tržišta? Oba imaju velika nacionalna tržišta bez puno internacionalnih mreža kontakata, pa funkcioniraju bolje kao zatvorene probne skupine. Irska je odabrana kao predstavnik engleskog govornog područja, dok Španjolska zastupa sve nas ostale.
Nakon testiranja u Facebooku će odlučiti što će zadržati, što (eventualno) dodati, a što odbaciti.
Mali set reaktivnih emotikona nije novitet: takvo sučelje već koriste društvene mreže kao što je Path i web odredišta poput Buzzfeeda. Njegovim uvođenjem Facebook nastoji udovoljiti zahtjevima korisnika, koji već dulje traže veće mogućnosti izražavanja nego što to nudi puki Like. No, to je ujedno i pokušaj olakšavanja izražavanja putem mobitela, na kojem nije uvijek praktično tipkati duge odgovore.
Reactions bi trebao ponuditi brži način odgovaranja od traženja odgovarajućeg emotikona u značajki Stickers ili tipkanja kombinacije znakova kako bi se dobio odgovarajući emotikon.
Facebook će time dobiti mogućnost praćenja novih setova podataka, što bi mu trebalo omogućiti preciznije serviranje oglasa i bolje prilagođavanje algoritma koji upravlja prikazom objava. Pregled raznovrsnijih podataka trebali bi dobiti i vlasnici stranica i izdavači, kako bi imali bolji uvid u to kako korisnici reagiraju na njihov sadržaj.
Pogledajte kako bi Reactions trebali funkcionirati:
Više:Tech Crunch