U ‘normalnim državama’ dolazak konkurencije potaknuo bi uključene u određenu industriju na pronalazak načina za unaprijeđenje i poboljšanje usluga, otkrivanje novih metoda konkurentnosti, snižavanje cijena te posljedno odrađivanja više posla, no ne i u Hrvatskoj. Na našim prostorima vrijedi dobra stara prokušana metoda ‘gaženja’ i konačno gašenja konkurencije
Gradska skupština Grada Zagreba u hitnu proceduru poslala je Prijedlog Odluke o izmjenama i dopuni Odluke o autotaksi prijevozu koja sadrži nekoliko značajnih promjena vezanih uz tu djelatnost. Iako se određenim dijelom najavljenih izmjena spomenute odluke ide na ruku postojećim autotaksi prijevoznicima, posebice u produljenju roka usklađivanja bijele boje vozila kojima se takva djelatnost može obavljati, nekim izmjenama predstavnici Grada očigledno žele udariti po novim igračima u ovom segmentu, prvenstveno Uberu, no očigledno ciljaju i na postojeće autotaksi prijevoznike koji nisu 'po mjeri' Gradske skupštine.
O planu Gradske skupštine već smo vam pisali, no vrijedi ponoviti.
Članak 3. prijedloga izmjena navodi:
'U članku 28. iza stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi: Cijena za početak vožnje ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade.'
Članak 5. istog prijedloga Odluke o izmjenama također je zanimljiv, a glasi:
'Javni poziv za podnošenje zahtjeva za izdavanje dozvola za autotaksi prijevoz neće se objavljivati do 30. lipnja 2017, nakon čega će se objavljivati svake četiri godine.'
Dvije spomenute izmjene kao da su skrojene za otvoreni rat Gradske skupštine protiv zloglasnog Ubera. Naime, iako korisnici Ubera u Zagrebu početak vožnje plaćaju osam kuna, a dodatno se plaćaju četiri kune po prijeđenom kilometru plus 0,5 kuna po minuti vožnje, pozivanjem drugih korisnika na registraciju i vi i oni dobit ćete besplatne vožnje u iznosu od 35 kuna. Izmjena članka 3. Odluke o autotaksi-prijevozu eliminirat će takvu mogućnost. Tom izmjenom također se napada i autotaksi prijevoznik Cammeo koji korisnicima nudi prva dva, odnosno, pet kilometara vožnje besplatno, ovisno u kojem gradu koristite njihove usluge.
Jednako tako, izmjena prijedloga Odluke u spomenutom članku 5. eliminira mogućnost daljnje registracije vozača koji će zbog nekog razloga poželjeti voziti za Uber, barem do 30. lipnja 2017.
Kontaktirali smo predstavnike Ubera, točnije Loica Amada, zaduženog za lansiranje Ubera u južnoj i istočnoj Europi, koji nam je izjavio:
Uber je u otvorenom i konstruktivnom dijalogu s lokalnim vlastima još od prije lansiranja usluge uberX u Zagrebu. Mi pružamo našim partnerima vozačima dodatnu mogućnost zarade koja je sigurna i fleksibilna te želimo tu priliku ponuditi i svim ostalim licenciranim profesionalnim vozačima koji traže nove načine kako doći do novih klijenata. Limitiranje opcija lokalnim ljudima za dodatnim poslom znači niže prihode za njih te manju mogućnost izbora i više cijene za stanovnike koji trebaju uslugu prijevoza.