Okončanjem projekta migracije u okruženje All-IP Hrvatski Telekom ući će u novu fazu tehnološkog razvoja i stvoriti preduvjete za pružanje novih, kvalitetnijih usluga, kao i za konvergenciju fiksnih i mobilnih usluga. U HT-u kažu da je riječ o radikalnom iskoraku kojim Hrvatska ulazi u novo tehnološko doba
U najvećem domaćem telekomu žele se pozicionirati kao najbolji partner za industriju temeljenu na internetu, ali i postaviti platformu koja će omogućiti brz razvoj i implementaciju usluga za pametna domaćinstva i pametne gradove, znatno naprednije i prilagodljivije korisničkim potrebama od današnjih.
'Primjerice', kaže Marko Sardelić, viši voditelj razvoja proizvoda u timu zaduženom za migraciju u okruženje All-IP, 'nova platforma omogućit će da film koji ste počeli gledati kod kuće na televizoru nastavite gledati na mobitelu u tramvaju ili na tabletu u vlaku'.
'Bit će moguće i usluge nove generacije, poput interaktivnog oglašavanja, govorne usluge visoke kvalitete u fiksnoj mreži (ukoliko imate odgovarajuće telefone), fleksibilne kombinacije govora, SMS-a, igara, videa i slika u bilo kojem trenutku, dijeljenje minuta između fiksne i mobilne tehnologije...', dodaje Damir Gurović, viši voditelj grupe u timu zaduženom za migraciju u okruženje All-IP.
Jednim klikom moći ćemo izabrati željenu brzinu. Bit će moguća i fleksibilnija naplata pa će tako internet moći biti jeftiniji popodne ili određenim danima.
Uz to, kvalitetnija mreža trebala bi omogućiti podjednaku razinu usluge u situacijama kad se koristi više usluga odjednom u jednom domaćinstvu ili uredu, poput telefonskih razgovora, gledanja MAXtv-a, preuzimanja većih datoteka, igranja igara...
Jedna od prvih usluga koja se temelji na All-IP mreži, a donosi bitnu promjenu, fiksni je telefon 'za van'. Riječ je o usluzi HT BusinessConnect, dostupnoj unutar HT-ovih paketa Smart Office.
'Uz ovu uslugu, svi fiksni pozivi u našoj mreži automatski su dostupni na mobilnim uređajima, kao i na desktop računalima, pa korisnik više ne mora propustiti nijedan poziv.
Korisnik koji danas razgovara na fiksni telefon jednim klikom i bez prekida poziva prenosi ga na mobilni uređaj i nastavlja razgovor, a da njegov sugovornik nije ni primijetio prijenos. Putem pametnog telefona također je vrlo jednostavno sazvati konferencije i obavljati videopozive, što sve donosi uštedu vremena i veću produktivnost u svakodnevnim poslovima', pojašnjava Sardelić.
U bliskoj budućnosti korisnici će moći putem pametnih telefona upravljati svojim uredima, primjerice klimatizacijom, rasvjetom, videonadzorom i slično.
Sve će to biti moguće i za stambene prostore, a uskoro i za cijele gradove. To je ono što zovemo pametnim gradovima, a označava prednosti korištenja informacijsko-komunikacijskih rješenja i digitaliziranih procesa u upravljanju gradom, čime se povećava i kvaliteta života građana.
'HT, kao tehnološki lider na tržištu, zajedno sa svojim strateškim i lokalnim partnerima, trenutno jedini u Hrvatskoj nudi ovakvo sveobuhvatno rješenje od razine temeljne infrastrukture do konkretnih aplikacija.
To rješenje uključuje potpunu uslugu krojenu po mjeri, od tradicionalnih ili najmodernijih oblika telekomunikacija u pokretnoj odnosno nepokretnoj mreži, putem servisa u oblaku i opskrbe električnom energijom pa sve do jedinstvenih big data seta usluga, rješenja za e-mobility, tehnološke podrške u gospodarenju otpadom te sinergijski pametnih produkata temeljenih na obnovi javne rasvjete i preostale gradske infrastrukture.
Pametnog grada nema bez napredne infrastrukture. Zato je HT proveo projekt IP migracije, jer upravo takva platforma preduvjet je za ostvarenje punog potencijala pametnog grada', kaže Gurović.
U kojim ćemo aspektima života i poslovanja prvo moći koristiti prednosti koje donosi All-IP?
'I u privatnom i u poslovnom svijetu sve usluge će biti jednostavnije, brže, više intuitivne te će korisnici vrlo jednostavno moći zatražiti i aktivirati ono što im je najpotrebnije. Naprimjer, ako vam zatreba preuzimanje velike količine podataka, bit će moguće jednim klikom naručiti najveću moguću brzinu interneta, i to za točno određeno vremensko razdoblje, bez dolaska tehničara u stan ili poslovni prostor. Nakon obavljenog posla moći ćete se vratiti na staru tarifu.
Korisnik će iz ureda, automobila ili parka moći upravljati svojim domom tako da, i kad nije u njemu, može spustiti rolete te uključiti pećnicu ili perilicu rublja koristeći samo mobitel. Više neće biti nužno okupljati ljude na sastanku u uredu - sve ćete moći obaviti videopozivom.
Kad izađete iz ureda, rješenja pametnih gradova omogućit će vam traženje parkinga i izbjegavanje gužvi u prometu, pa nećete čekati na izdavanje dozvola, osobnih dokumenata, liste čekanje kod liječnika bit će ukinute, a pametno korištenje energije donijet će vam uštedu i čišću, zelenu energiju', tvrdi Sardelić.
Što od navedenog HT već nudi, a što planira ponuditi u bližoj budućnosti?
''Od usluga koje se već nalaze u portfelju HT-a, istaknuo bih HT BusinessConnect i HT WebConnect. HT BusinessConnect je usluga namijenjena upravo poslovnim korisnicima koji žele optimizirati svoje poslovanje, na način da dobivaju centralni komunikacijski sustav koji koristite na svojim računalima, mobitelima, tabletima i IP fiksnim telefonima.
Korisnici putem HT BusinessConnecta neće imati propuštenih poziva. Kad ih zovu na fiksni telefon, mogu se odmah javiti na mobilnom uređaju. Imaju i mogućnost telefonske konferencije do osam sudionika, HD videopozive, instant-poruke i mnoge druge napredne usluge na raspolaganju.
Druga je usluga HT WebConnect, web konferencija, odnosno kolaboracija među udaljenim timovima putem interneta u web pregledniku. Sudionici HT WebConnect konferencije mogu uživo razgovarati, pratiti prezentaciju, gledati video i razmjenjivati datoteke.
Napredne funkcionalnosti uključuju interaktivnu ploču za razmjenu ideja i dijeljenje ekrana kako bi svi članovi dobili najbrži uvid u sve potrebne informacije.
Uz tu uslugu osiguran je telefonski broj za konferencije koji uključuje PIN za moderatora i PIN za sudionike sastanka, čime je dosegnuta visoka kvaliteta glasovnih konferencija uključenih u uslugu koja podiže standarde korištenja kolaboracijskih alata. U HT WebConnect konferenciju moguće je uključiti čak do 250 sudionika', kaže Gurović.
Koliko će vremena trebati za široko prihvaćanje novih usluga?
'Neće biti potrebno puno vremena za bilo kakvu prilagodbu jer se sve navedene usluge baziraju na klasičnom internetskom pristupu, koji je već danas prisutan kod svih poslovnih korisnika, kao i na pametnim telefonima, a oni su već svakodnevnica, pogotovo u poslovnom svijetu', uvjerava Sardelić.
Hoće li implementacija novih usluga tražiti povećana ulaganja s korisničke strane?
'Neće tražiti nikakva dodatna ulaganja korisnika jer se u primjeni koristi postojeća mreža. Dapače, uvođenje novih usluga omogućuje brže rješavanje korisničkih zahtjeva i otklanjanje kvara u puno kraćem vremenu, ponovno bez povećanih ulaganja za krajnjeg korisnika', zaključuje Gurović.