ISTRAŽIVANJE

Sveprisutni internet mogao bi smanjiti broj siromašnih

22.05.2016 u 10:42

Bionic
Reading

Novo istraživanje PwC-ova poduzeća za strateški konzalting Strategy& ukazuje kako bi globalna prisutnost na internetu mogla izdići sedam posto svjetskog stanovništva - 500 milijuna ljudi - iz potpunog siromaštva te povećati globalni BDP za 6,7 bilijuna dolara

Istraživanje provedeno na zahtjev Facebooka, koji je dio kontroverzne inicijative Internet.org čiji je cilj osigurati pristup internetu siromašnim dijelovima svijeta, obuhvatilo je 120 zemalja i desetogodišnje razdoblje.

U njemu je opisano kako bi se internet mogao promijeniti uslijed sve veće prisutnosti ljudi iz tržišta u razvoju, a razmotreni su i načni kojima bi se mogle ukloniti prepreke pristupu internetu.

Iako svjedočimo digitalnoj revoluciji, posljednjih se godina usporio broj novih pretplatnika na internet, od kojih najveći broj dolazi iz zemalja u razvoju. Od 2013. godine rast se bilježi samo jednoznamenkastim brojkama. Oko 4,3 milijarde ljudi nije povezano s modernom ekonomijom kojoj bi njihovo sudjelovanje donijelo više od šest bilijuna dolara.

Prema izvješću Connecting the World globalna prisutnost na internetu donijela bi promjenu u omjeru broja korisnika interneta iz tržišta u razvoju i onih iz razvijenih tržišta s trenutnih 2:1 na 5:1.


Uključivanje cijelog svijeta na internet donijelo bi u idućih pet godina velike koristi zemljama u razvoju i poduzećima, uključujući:

•bolju socijalnu i ekonomsku situaciju za više od četiri milijarde ljudi

•povećanje globalnog BDP-a za 6,7 bilijuna dolara

•veći broj prilika za rast za telekomunikacijske operatere u iznosu od 400 milijardi dolara

•priliku za pružatelje sadržaja u iznosu od 200 milijardi dolara.

'Omogućavanje univerzalnoga pristupa internetu jedan je od ključnih razvojnih izazova našeg doba', rekao je Bahjat El-Darwiche, koautor istraživanja i partner u PwC-u na Bliskom Istoku, 'Kako bismo omogućili ljudima iz zemalja u razvoju da potpuno sudjeluju u modernoj ekonomiji i ostvare koristi od transformativnog učinka interneta, moramo olakšati i pojeftiniti pristup internetu, privući ljude na internet uvjerljivim argumentima i pružiti im podršku dok otkrivaju i po prvi put upotrebljavaju internet.'

Napredak se odvija sporo zbog prepreka kao što je trošak pokrivenosti, brzina i kapacitet postojeće infrastrukture, kao i potreba za uvođenjem nove infrastrukture na područjima na kojima ona ne postoji.


Istraživanje je otkrilo da su za privlačenje više ljudi na internet potrebne promjene u ključnim područjima povezanosti, sadržaja i maloprodaje s obzirom na to da bi maloprodajne cijene internetskih usluga trebale pasti 70 posto da bi bile isplative za 80 posto populacije:

• Zamjena postojećih 2G mreža s 3G ili 4GLTE mrežama mogla bi donijeti smanjenje troška po MB od 60-70 posto za tržišta u razvoju pa bi operaterima bilo isplativo pružati internetske usluge, a internet bi se otvorio za više od 2 milijarde ljudi.

• Pružanje sadržaja putem niza lokalnih mreža velike brzine učinilo bi internet cjenovno pristupačnijim za još 300 milijuna ljudi.

• Izvanmrežna distribucija sadržaja, uključujući putem nacionalnih i regionalnih razmjena podataka, poboljšala bi pristup i cjenovnu
pristupačnost za još 170 milijuna ljudi.

• Ponudom sadržaja o obrazovanju, socijalnim uslugama ili poslovnim prilikama vlade bi mogle potaknuti još 200 milijuna ljudi da se priključe na internet.

• Pristup kojeg financira brend ili pretplatnici, primjerice kao u obrazovnim centrima, mogao bi na globalnoj razini privući još 500 milijuna ljudi na internet.


'Uključiv internet budućnosti razlikovat će se od današnjeg interneta', rekao je Mathias Herzog, koautor izvješća i partner u PwC-u u SAD-u, 'Bit će lingvistički, kulturalno i ekonomski prilagođeniji potrebama ljudi koji prije nisu bili priključeni na internet te će to biti primarni kanal za pružanje ključnih usluga najmarginaliziranijim skupinama u današnjoj ekonomiji.

Razlozi za priključivanje na internet počet će naginjati prema produktivnosti, mikropoduzećima i obrazovanju, a vidjet će se i rast u e-trgovanju u kojem su dobavljači i kupci najsiromašniji potrošači.'