Ususret jeseni i mogućem otkrivanju još jednog tableta, Apple je na YouTube postavio novu kratku reklamu za iPad Pro. To samo po sebi ne bi bilo toliko zanimljivo da u Appleu uređaj nisu odlučili početi inzistirati na nazivu računalo, koje 'ima lako uklonjivu tipkovnicu' i stiže sa zaslonom osjetljivim na dodir te olovkom...
Appleova čelna figura, Tim Cook, prije ne toliko mnogo vremena nije bio oduševljen hibridnim računalima. Štoviše, Microsoftov Surface je nazvao 'razvodnjenim iskustvom' za korisnike. Istovremeno, nova reklama gotovo da govori ono što i Microsoft za Surface - 'tablet koji može zamijeniti vaš prijenosnik'. Gotovo.
S iPad tabletima Apple je uvijek volio 'razvlačiti' pojam računala. Cook ga je u više navrata nazvao 'budućnosti računarstva', dok je istovremeno odmahivao rukom na hibridne pokušaje koji su polako ali sigurno počeli rasti u popularnosti. Naravno, teško je kriviti Apple zbog promjene filozofije - trendovi su jasni, a kompanija iz Cupertina bi bila luda da ih ne prati. No, mnogi će primijetiti da je tu posrijedi praćenje trendova - ne i njihovo postavljanje kao nekad.
Bilo kako bilo, dok se u opisima Apple i Microsoft za svoje proizvode iPad i Surface (Book) prilično slažu, u praksi je riječ o prilično drugačijim uređajima. S iPadima je iskustvo i dalje primarno poput onog što se očekuje od 'tableta' (kako dimenzijama tako i ograničenim mogućnostima), dok Surface itekako više vuče na stranu uobičajenih računala.