Čak 216 hrvatskih škola i obrazovnih ustanova s oko devet tisuća učenika sudjelovalo je od 5. do 11. prosinca u projektu Hour of Code ili Sat kodiranja
Čak 216 hrvatskih škola i obrazovnih ustanova s oko devet tisuća učenika sudjelovalo je od 5. do 11. prosinca u projektu Hour of Code ili Sat kodiranja. To je dosad najveći odaziv, za petinu bolji od prošle godine kada su se uključile 182 škole i nešto više 7.500 učenika.
Sat kodiranja je projekt kojim se kod mladih podiže razina svijesti i znanja o informatičkim tehnologijama te se potiču vještine potrebne za poslove 21. stoljeća, a provode ga globalna nevladina udruga code.org uz podršku Microsofta, dok je nositelj projekta u Hrvatskoj nevladina udruga Osijek Software City.
Ove godine je podršku na radionicama pružalo oko 100 volontera, u organizaciji 15 nevladinih udruga.
'Zadovoljni smo brojem uključenih škola i ustanova u ovaj projekt informatičkog opismenjavanja koji samo raste, što nam daje volje i snage raditi ga svake godine i širiti ga na ostale škole.
Ove godine nismo izgubili niti jednu školu, što znači da one koje svake godine održavaju Sat kodiranja, polako, ali sigurno postaju ono što nam je od samog početka bila i namjera - informatički pismene.
Posebno smo zahvalni volonterima i nastavnicima koji su pomogli da se Sat kodiranja održi', rekao je Bela Ikotić, tajnik Udruge Osijek Software City.
Kao i prošle godine, i ove godine su se u projekt uključili brojni nastavnici informatike, i oni iz STEM područja, ali i oni učitelji koji nemaju dodirne točke tehničkim ili prirodnoznanstvenim predmetima.
Učiteljica informatike iz OŠ Mladost iz Osijeka Blanka Mihaljević kaže kako je škola prepoznala važnost razvijanja logičkog i računalnog razmišljanja u najranijoj dobi.
'Projekt Sat kodiranja je prilagođen djeci jer ih u svijet kodiranja uvodi kroz igru što je u njihovoj dobi iznimno bitno jer tako najlakše uče. I tijekom godine sudjelujemo na brojnim izvannastavnim aktivnostima te tako nastojim učenicima približiti trendove iz svijeta programiranja i pružiti im suvremena znanja i razne tehnologije koje će im pomoći u budućem obrazovanju i zapošljavanju', rekla je Mihaljević.
Neke škole, kao što je OŠ Dobriše Cesarića iz Osijeka, tijekom tjedna kodiranja su učenicima i dodatnim aktivnostima približavali programiranje.
'Za tu svrhu se najbolji pokazao robot Lego mindstorms. Prvo treba sastaviti robota što je igra za sebe a onda je potrebno pospajati blokove (kodirati) kako bi se robot ponašao točno onako kako djeca žele.
Trenutak kada robot krene pa stane pa ponovo krene jer je dijete tako reklo je neprocjenjiv i točno se na njihovim licima vidi tko će biti nove programerske nade', rekao je profesor informatike Tomislav Jakopec iz OŠ Dobriše Cesarića.
'Očekujem kako će pokazani interes biti jedan od dodatnih motiva Ministarstvu znanosti i Vladi da se uhvati u koštac s nužno potrebnom transformacijom hrvatskog obrazovanja. Za globalni uspjeh danas su ključni znanje i inovacije, a što neće biti dostižno bez adekvatne strategije i investicije u obrazovanje', rekao je Ivan Vidaković, direktor Microsofta Hrvatska te Bosna i Hercegovina.