Malo je izvedbi koje su tijekom proteklih godina, koliko traju operni prijenosi iz njujorškog Metropolitana, dobile tako unisono pohvalne kritike kao što je slučaj s novom produkcijom Wagnerove opere 'Parsifal' čiji je nešto odgođeni prijenos zakazan u dvorani Lisinski u subotu, 9. ožujka
Nakon što je u protekle dvije sezone Metropolitan kućnoj i međunarodnoj publici predstavio novu produkciju tetralogije 'Prsten Nibelunga' u režiji Roberta Lepagea, u godini u kojoj se slavi 200. godišnjica rođenja Richarda Wagnera red je došao i na posljednju operu iz autorovog opusa.
'Parsifal', jedno od kompleksnijih djela čitave operne literature, predstavlja i danas goleme interpretativne izazove. U novoj režiji Kanađanina Françoisa Girarda složena tematika 'Parsifala', u kojoj se premeću kako poganski tako i kršćanski motivi iskupljenja i spasenja utjelovljenim u naslovnom liku Parsifala dobiva rezolutno suvremeno i univerzalističko tumačenje.
Prema dostupnim materijalima i napisanim kritikama, mitska radnja opere u kojoj sudjeluju kako red vitezova koji štite Sveti gral, tako i začudna zavodnica Kundry te nevini spasitelj Parsifal, smještena je u postapokaliptično doba. Kroz snažne simboličke i bezvremene slike razjedinjenog i klonulog svijeta, stiliziranu koreografiju i oštru scenografiju naglašena je sva ritualnost opere koja broji oko četiri i pol sata čiste glazbe.
Izvedba je povjerena jednoj od najboljih postava koja se danas uopće može sastaviti za 'Parsifala'. Prevodi ju sjajni njemački tenor Jonas Kaufmann u naslovnoj ulozi, a slijede bas Rene Pape u ulozi Guernemanza, sopranistica Katarina Dalayman kao Kundry, Peter Mattei kao kralj Amfortas i Jevgenij Nikitin kao čarobnjak Klingsor. Dirigira Daniele Gatti