Zabranu Houellebecqove predstave na Dubrovačkim ljetnim igrama Dalibor Matanić doživljava poput zabrane plakata za njegovu predstavu 'Fine mrtve djevojke' - kao još jedan atak politike na umjetničku slobodu
Matanić naglašava da je, bez obzira na odnos Houellebecqa i muslimanske zajednice, u slučaju teksta 'Elementarne čestice' riječ o jednoj od ponajboljih knjiga u posljednjih 15 godina, koja analizira humane dosege moderne civilizacije.
Redatelj koji se upravo nalazi na Filmskom festivalu u Cannesu, jer je njegov 'Zvizdan' uvršten u program kao prvi dugometražni film nastao u Hrvatskoj od osamostaljenja, smatra da je Ministarstvo kulture, nažalost, reagiralo nedovoljno oštro i nije zaštitilo integritet domaćih umjetnika, što bi mu trebala biti esencijalna svrha.
'Mislim da je krajnje vrijeme da umjetnici u suradnji s MUP-om RH krenu istim principom zabranjivati rad političarima zbog sigurnosnog rizika njihovog djelovanja po hrvatske građane i okolicu', zaključio je Matanić.
Podsjetimo, plakat za predstavu 'Fine mrtve djevojke' u režiji Dalibora Matanića, koji je dizajnirao Vanja Cuculić, prikazivao je Gospu u lezbijskom zagrljaju. Zbog reakcije jedne katoličke udruge Gradsko dramsko kazalište Gavella povuklo je plakate, a gradonačelnik Milan Bandić je naložio uklanjanje spornih plakata sa svih javnih površina.