Na starom mjestu, u Klaonici u Heinzelovoj ulici, i ove će se godine dogoditi invazija dizajna i dizajnera poznatija pod nazivom Dan D. Sad već tradicionalni sajam i festival dizajna ove godine bilježi rast ne samo u vremenskom nego i u programskom smislu. Traje od 15. do 17. lipnja, a simbolična cijena ulaznice omogućuje slobodan ulaz na izložbe, radionice, predavanja i partyje
U organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva i marketinške agencije Pepermint, treće izdanje Dana D više nije jednodnevna manifestacija kojoj je zadatak predstaviti mlade dizajnere iz Hrvatske i regije, već prilično razvijen zametak pravog festivala dizajna kakav imaju sve europske i ne samo europske metropole.
Zato ovoga puta, uz tradicionalni sajam takozvanih mladih snaga kojima je ovo prva stepenica u afirmaciji, treći Dan D nudi bogat program prepun radionica, među kojima je i ona urbanog povrtnjaka s ekološkom i političkom porukom, ali i predavanja uglednih gostiju kao što je nizozemska kustosica Anne van der Zwaag, makedonski kulturni menadžer Aleksandar Velinovski te dizajneri Dona Patrizia, Mauro Massarotto i Nikola Djurek.
Kako bi komunikacija bila dvosmjerna, planiran je i niz okruglih stolova u rasponu od stroga stručnih tema poput tipografije do kulturno-političkih i urbanističkih o mogućnostima koje napuštena industrijska arhitektura nudi kulturnoj industriji. To je ionako tema koju reaktualizira svako događanje u fascinantnom, ali neiskorištenom prostoru Stare klaonice.
Dan D pokrenut je kako bi mladi i neafirmirani dizajneri ili tek studenti dizajna mogli dobiti vidljivost i kontakt s publikom te kako bi se njihovi radovi našli na improviziranom tržištu s obzirom na to da je izložba i prodajnog karaktera.
Da se format pokazao uspješnim, potvrdila je i predsjednica Hrvatskog dizajnerskog društva Ira Payer napominjući kako je ove godine na natječaj pristiglo oko 250 prijava, od kojih je izabrano 44 izlagača, bilo da je riječ o pojedincima ili autorskim kolektivima. Uspjeh ima i regionalni odjek, jer na trećem Danu D nastupa gotovo isti broj dizajnera iz Hrvatske kao i iz Srbije, s nešto manjim, ali ne i manje važnim udjelom autora iz Slovenije, Bosne i Hercegovine te Makedonije.
Regionalna suradnja nije plod samo natječaja, nego i namjere organizatora, koji su u postav festivala uključili i nekoliko već gotovih izložbenih projekata poput 'Young Balkan Designers' iz Srbije u organizaciju kolektiva Mikser, putujuće izložbe makedonskih dizajnera 'Ministry of Pleasure' ili pak skupne izložbe umjetnika iz Sarajeva i Rotterdama naslovljene 'TIMELINE'.
Domaći predstavnici u tom segmentu Dana D bit će izložbe iza kojih stoji HDD: 'Id/entity /Freedom of Choice' kojom je domaći odjevni dizajn predstavljen na London Fashion Weeku, i Croatian Holiday 2012 s kojom je ovdašnja kreativnost bila prisutna i na Tjednu dizajna u Milanu.
Vizualni identitet trećega Dana D osmislili su studenti sa zagrebačkog Studija dizajna, kojima je glavna inspiracija bila karton pa su tako i promotivni materijali i postav izložbe riješeni recikliranim materijalom zahvaljujući sponzorstvu tvrtke Box ambalaža.
Glavni suvenir ovogodišnjeg Dana D je multifunkcionalni plakat, koji lako postaje i pozivnica i letak i sunčane naočale. Budući da je prognoza za vikend uglavnom pozitivna, organizatori očekuju da će ovogodišnje izdanje manifestacije i brojem posjetitelja nadmašiti dosadašnje, što znači da računaju na barem 10.000 ljubitelja dizajna ili partijanera kojima nije svejedno kako, gdje i u čemu se zabavljaju.