Nakon što je plakat za predstavu Dalibora Matanića 'Fine mrtve djevojke' Dramskog kazališta Gavella povučen zbog pritisaka katoličke udruge Vigilare i vjerskih portala, na Facebooku se oformila grupa podrške uklonjenom plakatu Studija Cuculić. Na slučaj je reagiralo i Hrvatsko dizajnersko društvo izrazivši ozbiljnu zabrinutost zbog povlačenja plakata
Grupa Podrška za plakat predstave 'Fine mrtve djevojke' autora dizajnerskog Studija Cuculić zasad okuplja nešto više od 1.500 članova.
Kao reakcija na komentare kako bi rad inspiriran islamskim vjerskim obilježjima naišao na još burnije reakcije na Facebook stranicama te grupe objavljen je plakat koji mjesto bogorodica prikazuje pokrivene islamske vjernice. Autor plakata zasad je nepoznat.
Na uklanjanje plakata za predstavu 'Fine mrtve djevojke' studija Cuculić reagiralo je i Hrvatsko dizajnersko društvo. Reakciju prenosimo u cijelosti.
Hrvatsko dizajnersko društvo izražava ozbiljnu zabrinutost zbog povlačenja već usvojenog, otisnutog i distribuiranog plakata za predstavu 'Fine mrtve djevojke' čiji je naručitelj i nakladnik Kazalište Gavella, nakon javnog pritiska nekoliko vjerskih udruga i portala, te izravnog naloga gradonačelnika Milana Bandića da se plakat povuče iz upotrebe.
Istovremeno, kao krovna nacionalna strukovna udruga svih profesionalnih dizajnera izražavamo punu podršku autoru plakata, Studiju Cuculić, koji svojim djelovanjem kontinuirano gradi dobar imidž kuća s kojima surađuje, pa tako i Gavelle, postavljajući visoke standarde vizualnog komuniciranja kulturnih sadržaja koji su brojnim nagradama i priznanjima visoko valorizirani ne samo u Hrvatskoj, već i širom svijeta.
Također smatramo kako plakat 'Fine mrtve djevojke' odražava visoke kvalitete umjetničke direkcije u kojoj Cuculić lucidno i promišljeno vizualno interpretira sadržaj i poruku predstave.
Samim tim, ovaj rad je polemičan jednako toliko koliko i sama predstava te se kroz dizajnerski medij otvoreno uključuje u diskurs o bitnim društvenim pitanjima poput tolerancije, prava LGBT zajednice i nasilja u društvu. Njegova provokativnost, na razini reinterpretacije prepoznatljivih religijskih motiva, u funkciji je poticanja upravo takvog dijaloga, što je jedna od najvažnijih uloga dizajna vizualnih komunikacija, te je u skladu s temeljnom odgovornosti društvenog angažmana dizajnera. Njegov glavni sadržaj je upravo to, te stoga svođenje recepcije plakata na razinu vrijeđanja vjerskih osjećaja pokazuje samo duboko nerazumijevanje problematike.
Otvorena cenzura od strane institucija, pod pritiskom bilo kojeg subjekta, predstavlja ne samo obezvređivanje ideje slobode vizualnog izražavanja i slobode izražavanja vlastitog identiteta, nego u konačnici znači dokidanje svake mogućnosti javnog dijaloga. U nadi da se ovim činom narušeno može ipak ispraviti, ohrabrujemo Gradsko dramsko kazalište Gavella da se ne odrekne za javnost vrlo vrijednog iskaza koji su i kazališnom produkcijom i njenom javnom promocijom inicirali. Na gradske institucije apeliramo da svojim djelovanjem ne koče komunikaciju bitnih društvenih pitanja, jer je njihova uloga upravo suprotna - da ju omoguće i olakšaju.