I ove jeseni u Splitu od 24. do 30. studenog će se održati sada već peto izdanje Dana Nove glazbe Split, festivala posvećenog suvremenom glazbenom izričaju. Organizator važne smotre suvremene glazbe je splitski saksofonist i skladatelj Gordan Tudor, a suorganizator Udruga mladih akademskih glazbenika
Splitski glazbenici i njihovi gosti će predstaviti široku paletu glazbenih pristupa koji su obilježili drugu polovicu 20. stoljeća, kao i najrecentnija glazbena ostvarenja hrvatskih i inozemnih glazbenih umjetnika. Festival u nedjelju počinje u Foyeru HNK Split nastupom Zagreb Trija.
Članovi su pijanist Danijel Detoni, violinist Martin Draušnik te violončelist Pavle Zajcev. Oni posebnu pažnju posvećuju upravo izvođenju suvremene glazbe, a splitskoj publici će predstaviti djela hrvatskih skladatelja Ruždjaka i Detonija, kao i duboko transcendentalni zvučni svijet latvijskog skladatelja Pēterisa Vasksa, s pravom jednog od najprominentnijih živućih skladatelja s baltičkog područja.
Drugog dana gostuje u Muzeju grada Splita flautistica Laura Levai Aksin. Ova rođena Subotičanka, koja je nakon studija flaute u Novom Sadu obrazovanje, a zatim i karijeru uspješno nastavila u Francuskoj nastupajući kao solist te član brojnih ansambala za stariju i noviju glazbu, posebnu je ljubav razvila prema najzahtjevnijem dijelu flautističke glazbene literature, onom suvremenom. Na njezinom programu tako će se i u Splitu naći primjeri najinteresantnijih suvremenih pristupa flauti: od onih velikana Luciana Berija i Karlheinza Stockausena do prvaka avantpopa Jacoba TV-a
U srijedu 27. studenog u 19.30 s programom djela hrvatskih skladateljica i skladatelja u Muzeju grada Splita splitskoj publici predstavit će se Papandopulo kvartet. Ova četvorica saksofonista svakim svojim koncertom dokazuju da su, kako je to glazbeni kritičar Trpimir Matasović zapisao, 'ono najbolje što se može dogoditi skladateljima', ali i mnogobrojnoj publici koja ih prati, jer jednakom predanošću i zaraznom energijom izvode djela klasične glazbe, ali i najnovija ostvarenja svih glazbenih profila.
Program koji su pripremili za Dane Nove glazbe Split predstavit će svu raznolikost suvremenog hrvatskog glazbenog stvaralaštva uz poseban naglasak na skladbe u kojima se mogu pronaći elementi crossovera: od već proslavljenih Šest krokija Borisa Papandopula do najnovijeg djela mlade hrvatske jazz glazbenice i skladateljice Lane Janjanin
Posljednji dan festivala 30. studenog rezerviran je za Gryllus Samua i Split Soundpainting Orchestra, prvi splitski orkestar za live kompoziciju. Nakon uspješne prve radionice soundpaintinga u sklopu prošlogodišnjih Dana Nove glazbe Split mladi splitski glazbenici ove će se godine ponovno okupiti da bi nastavili istraživanje ovog uzbudljivog jezika za živu kompoziciju. Oni će u Muzeju grada Splita prezentirati rezultate trodnevne radionice pod vodstvom mađarskog soundpaintera, skladatelja i bas gitarista Samua Gryllusa.
Soundpainting je univerzalan jezik znakova za live kompoziciju namijenjen glazbenicima, plesačima, glumcima i vizualnim umjetnicima koji je 1974. u radu s jazz orkestrom koncipirao i od tada razvija njujorški skladatelj Walter Thompson. Soundpainting jezik trenutno obuhvaća više od 1200 znakova koje koristeći geste rukom i tijelom daje real-time skladatelj, odnosno soundpainter, indicirajući tako vrstu specifičnog i/ili aleatoričkog materijala koji se očekuje od izvođača.
Soundpainting zahtijeva od izvođača odmak od poznatog i predvidivog te posvetu svakom pojedinačnom kreativnom aktu bez znanja o tome kuda vodi, a jednako nepredvidiv je i za skladatelja soundpaintera koji uvijek komponira samo s onim što se dogodi u danom trenutku. Rezultat su dinamični dijalozi između skladatelja i članova ansambla odnosno spontane real-time kompozicije u čiji uzbudljivi nastanak na vrlo jednostavan način može biti uključena i publika.