Testovi pasivne sigurnosti automobila koje provode nezavisne agencije poput Euro NCAP-a ili ADAC-a svakako su hvale vrijedan indikator zaštite koju možemo očekivati od našeg vozila u slučaju sudara, no kada je fizika u pitanju, ako pretjeramo, ni sve zvjezdice ovog svijeta ne mogu nam pomoći
Pet osvojenih zvjezdica na Euro NCAP-u znače da bi automobil u frontalnom sudaru pri 64 km/h trebao osigurati adekvatnu zaštitu i minimalne povrede putnika. Usporedbe radi, sudar pri 64 km/h sa statičnom preprekom usporediv je sa slobodnim padom s petog kata.
Budući da prirast sile eksponencijalno raste s povećanjem brzine, sudar pri otprilike tri puta većoj brzini od 190 km/h nije usporediv s padom s dvanaestog, već četrdesetog kata.
Ekipu Fifth Geara zanimalo je što bi se dogodilo Ford Focusu kad bi se sa statičnom preprekom (ili drugim automobilom iste mase i brzine) sudario pri maksimalnoj brzini koju može postići.
190 km/h + jedan treptaj oka kasnije = zaleđena krv u žilama.
Kao što napominju Britanci, nije za one slabog srca.
Pogledajte.