Chevroletu su trebale dvije godine, par stražnjih LED svjetala, redizajnirani prednji kraj i unaprijeđeni ovjes da jednu od svojih ikona, petu generaciju Camara, službeno dopremi s ove strane Velike bare. Novi Camaro u potpunosti je homologiran za europske prometnice, a cijena te transformacije primjetno je veća nego u SAD-u, no to dijelom možemo zahvaliti visokim davanjima
Posljednjom generacijom Camara u Chevroletu su pogodili u sridu. Dovoljno je samo promotriti reakcije prolaznika da biste uvidjeli da američka ikona ima sve predispozicije da postane podjednako popularna u Hrvatskoj kao i na američkom tržištu.
Camaro izgleda moćno, tako i zvuči te se podjednako ponaša na cesti. Na regionalnoj prezentaciji u Zadru imali smo prilike i sami se okušati za upravljačem američke beštije te iz prve ruke vidjeti kako se ponaša na zavojitim paškim cestama, kao i bez ograničenja na pisti zadarskog aerodroma.
Premda se Camaro u SAD-u nudi u dvije izvedbe - sa 3,6-litrenim V6 i 6,2-litrenim V8, Europljani će imati prilike uživati isključivo u snažnijoj izvedbi koja u kupeu razvija 432 KS, a u kabrioletu 405 KS. Riječ je o motoru koji je direktan derivat onog koji se nalazi pod poklopcem Chevrolet Corvette. Posljednju generaciju Camara razvila je GM-ova australska podružnica na platformi Zeta koju, između ostalog, dijeli s kultnim drifterskim modelom Vauxhall VXR8.
To postaje jasno čim se smjestite za upravljač. 6.2-litreni atmosferski V8 ima toliko momenta (569 Nm) da u leru, bez dodavanja gasa, lagano 'cuka' automobil i daje vam do znanja s čime imate posla. Kao da je rađen po europskim mjerilima, mjenjač je ručni, sa šest stupnjeva prijenosa, pogon stražnji, a upravljač hidraulički servo sa 2,5 okretaja od ruba do ruba. U Camaru se sjedi nisko u školjkastim sjedalima iz kojih nećete izletjeti ni u najoštrijem zavoju. Interijer je uspješan spoj retro dizajna i moderne tehnologije, no voljeli bismo vidjeti kvalitetnije materijale, a posebice manje onih koje smo već vidjeli u mnogo slabijim i cjenovno pristupačnijim Chevroletima.
Ipak sve to pada u drugi plan jednom kada dodate gas. Elektronske dadilje mogu se podešavati u četiri režima, od kojih posljednji nudi njihovo potpuno isključivanje. Takozvani launch control omogućuje lansiranje s mjesta u najkraćem roku, a u idealnoj situaciji do 100 km/h stiže se za pet sekundi. Pritom je Camaro izuzetno upravljiv i predvidljiv te se ponaša u skladu s vašim raspoloženjem. Čar ogromnog motora V8 pod poklopcem znači da, ukoliko nemate namjeru voziti 'na nož', praktički ne morate posezati za ručicom mjenjača. Treća brzina bit će više nego dovoljna za sve zadaće. Želite li pak štedjeti gorivo - ubacite u šestu što ranije.
Deklarirana potrošnja iznosi 14 litara, što znači da u praksi, s težom nogom na gasu, nije nikakvo iznenađenje doći nadomak 30-ak litara. Ipak, malo što zvuči kao gromoglasni V8, a njegov puni potencijal mogli smo bez ograničenja iskusiti, kako po pitanju slaloma, tako i ubrzanja, na poligonu zadarske zračne luke.
Budući da nismo isprobali američku verziju, ne možemo reći koliko je neovisni stražnji ovjes doprinio voznim osobinama Camara, no američki muscle car na poligonu se dokazao kao veoma upravljiv i precizan automobil. Faktor zabave također je velik, pa je dovoljno isključiti kontrolu trakcije i ESP da biste kontrolirano klizali gdje god poželite. Jedina stavka impresivnija od Camarove razigranosti jest način na koji automobil nakuplja brzinu. Jurite 200 km/h prije no što ste se stigli osvrnuti, no veliku brzinu lako krote glomazni diskovi s četveroklipnim brembo kliještima na sva četiri kotača.
Camaro u Europi neće biti jeftin. 54.500 eura za kupe, odnosno 60.000 eura za kabriolet dosta je novca, no kupac za tu sumu dobiva automobil nakrcan opremom - od daljinskog paljenja automobila, kožnatih grijanih i električno podesivih sjedala i automatskog, dvozonskog klimatizacijskog uređaja, do displeja u sklopu središnjeg retrovizora koji olakšava vožnju unatrag i praktičnog HUD-a (head up display) koji projicira podatke o brzini, okretajima motora i radiostanici na vjetrobransko staklo da vozač ne bi morao skidati pogled s ceste. Popis dodatne opreme kratak je i uključuje stavke poput automatskog mjenjača, krovnog prozora, metalik boje i većih 20-colnih aluminijskih felgi.
U GM-u nisu sigurni koliko ćemo Camara vidjeti na domaćim cestama, no zbog činjenice da američki mišićavko privlači poglede kao magnet željezo gdje god se pojavi, kao i da je riječ o automobilu koji osobinama parira etabliranoj europskoj konkurenciji, poprilično smo uvjereni da će pokoji primjerak osvježiti i naše prometnice.