USKORO U NAŠIM AUTOMOBILIMA

Zbog zapaljive rashladne tekućine planuo sukob Daimlera i EU-a

08.01.2013 u 15:50

Bionic
Reading

Iza nemaštovitog imena R-1234yf krije se klimatizacijska rashladna tekućina nove generacije, proizvod kemijskih giganata Duponta i Honeywella, koja bi trebala uskoro zamijeniti aktualno sredstvo R-134a u našim automobilima

Nova tekućina je podjednako učinkovita kao ona koju zamjenjuje, međutim, čak je 99,7 posto prihvatljivija za okoliš.

Jedini problem - u određenim je situacijama izuzetno opasna, tvrdi Daimler koji je nakon vlastitih testiranja odlučio u potpunosti izbaciti ovo sredstvo iz svojih automobila, te je s tržišta povukao vozila u kojima se nalazio R-1234yf.

Naime u eksperimentu s B-klasom, u kojem su Nijemci simulirali frontalni sudar, rashladno sredstvo koje se poprskalo po motoru spontano se zapalilo. Ni to nije sve. Nijemci su ustanovili da je otpuštanje vodikovog fluorida, višestruko opasnije po ljude od vodikova cijanida. Količina koja se u sudaru oslobodila bila je dovoljna da, zbog nagrizanja, u potpunosti izbijeli vjetrobransko staklo.

Honeywell i Dupont, koji su na razvoj sporne kemikalije utrošili stotine milijuna eura, tvrde kako su proveli godine testiranja te kako postoje brojne tekućine u automobilima koje, poprskane na vrući motor, mogu izazvati požar. Ističu također kako Daimler odbija njihovo sredstvo jer je skuplje od R-134a.

Ne bi to bio problem da Europska unija ne obvezuje sve proizvođače da do 2017. u potpunosti prijeđu na R-1234yf.

U lobiranju protiv kemikalije Daimleru se pridružio Volkswagen te dvije nezavisne agencije iz Austrije i Njemačke. Međutim, dok drugi proizvođači provode nezavisna testiranja, Toyota i EU službeno su potvrdile kako nisu pronašle ništa sporno u vezi R-1234yf.

Prema Bloombergovim napisima, EU se i dalje planira držati donesenog zakona, međutim zasad nije poznat penalizacijski sustav kojim zakonodavac planira kazniti neposlušne proizvođače koji se ogluše na zapovijed.