Godinama su njemački proizvođači odbijali zaigrati na kartu hibrida. Tvrdili su da su preskupi, previše komplicirani, neisplativi i umjesto njih forsirali dizelaše. Dok im za vrat nije skočio EK i njegovi propisi o emisiji CO2
U posljednjih nekoliko godina svjedoci smo prave poplave naprednih hibridnih tehnologija iz njemačkih radionica na kojima bi im i pionir komercijalizacije ove tehnologije, Toyota, mogao pozavidjeti.
Uzmimo za primjer samo posljednju Audijevu. Na autosalonu u Detroitu proizvođač iz Ingolstadta netom je predstavio Allroad Shooting Brake Concept.
Ovaj automobil ne prikazuje samo budući dizajnerski izričaj i to kako će najvjerojatnije izgledati novi TT, već pod kožom skriva hibridni benzinski sklop e-Tron Quattro sazdan od dvolitrenog benzinca s 280 KS i 380 Nm uparen s parom elektromotora. Prvi je povezan s njim odspojivom spojkom integriranom u šesterostupansjki mjenjač s dvije spojke, razvija 54 KS i 270 Nm.
Drugi je pak smješten na stražnjoj osovini i odvojen od sustava. Razvija 114 KS i 270 Nm te je sposoban zahvaljujući litij-ionskoj bateriji kapaciteta 8,8 kWh isključivo na električnu energiju pogoniti automobil do 50 km udaljenosti.
Simultano, trojac motora razvija 408 KS i 650 Nm, što je dovoljno za sprint s mjesta do 100 km/h za 4,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 260 km/h, no mnogo impresivniji podatak je da u kombiniranom ciklusu ova mrcina troši samo 1,9 l goriva na 100 km te s jednim rezervoarom prevaljuje 820 kilometara.
Mislimo da su prošla vremena kad su hibridi bili mrski automobilskim fanaticima.