APSOLUTNI MODNI HIT

Što je Vetements i zašto svi žele njihove krpice?

08.03.2016 u 13:58

  • +14

Trendseterice u Vetements kreacijama

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Bionic
Reading

Francuski brend Vetements koji na sceni postoji tek tri godine već poduzima ozbiljne i zapažene korake u modnoj industriji. Brend koji je u kratkom roku zamijenio underground status za onaj prepoznatljivog street style brenda ne prestaje oduševljavati modno osviještene zvijezde i utjecajne blogerice

Dok ostali mladi brendovi vode pravu bitku u stjecanju prepoznatljivosti, Vetements je svjetlosnom brzinom uspio osvojiti slavne zvijezde - od Rihanne, pa sve do Kanyea Westa i klana Kardashian. Brend Vetements ogroman uspjeh najviše duguje svom timu dizajnera na čelu kojeg je kreativni direktor Demna Gvasalia koja je isklesao modnu nišu brenda u maniri grungea. Modni počeci brenda Vetements itekako su se isplatili, a koliko je dizajner Gvasalia tražen, govori i činjenica da je upravo njega modna grupacija Kerang odabrao za novog kreativnog direktora modne kuće Balenciaga nakon odstupanja Alexandera Wanga, a ostao je i na čelu svog vlastitog brenda.

Kao najpopularniji komadi iz Vetementsove ponude ističu se trenirke i majice s kapuljačom, tzv. hoodieji, a u posljednje vrijeme kao it odjevni komad pokazale su se traperice. Od utjecajnih blogerica pa sve do modno osviještenih zvijezda, traperice Vetements hit su komad koji se nosi gdje god se stigne i po nekoliko puta u kratkom razdoblju.

Kao glavna ambasadorica brenda pokazala se Rihanna koju se često može vidjeti u nekom od Vetementsovih komada. Možda upravo njoj Vetements i duguje novonastalu slavu, uzimajući u obzir da je riječ o jednoj od najfotografiranijih žena na svijetu čije modne eskpade prate i pokušavaju kopirati mnogi. Tu su i članice klana Kardashian koje također ponosno nose odjevne komade ovog underground francuskog brenda.

Samo par dana nakon lansiranja, prerađene vintage traperice brenda Vetements rasprodane su na stranici Net-a-Porter, a uz status hit modela stiže i paprena cijena. Vintage traperice francuskog brenda koštaju vrtoglavih 1.450 dolara ili 10.000 kuna, no cijena očito ne igra nikakvu ulogu kod imućnih modnih ovisnika.

Popularnost traperica Vetements naglo je skočila nakon predstavljanja jesensko-zimske kolekcije za 2015., kojom se pokazalo da se te traperice visoka struka mogu nositi s običnim majicama, vestama i predimenzioniranim balonerima, iako su prvi put predstavljene u jesen 2014. Postavlja se pitanje kako je brend poznat po avangardnu pristupu modi proizveo najsjajnije traperice sezone.

Kratak odgovor bi bio taj da je riječ o trapericama koje čine idealnu koheziju zeitgeista i oblika siluete. Tijekom proteklih nekoliko sezona kolekcije brendova Valentino, Rodarte i Isabel Marant pokazivale su brojne kreacije od trapera stvarajući tržište za inovativne siluete i oblike traperica. U isto vrijeme interes za vintage i traperice po uzoru na prošlo stoljeće nikad nije bio jači. Vetementsove traperice ravna kroja nogavica napravljene od drugih modela traperica kombinacija su oba interesa modne javnosti, a zahvaljujući mukotrpnom procesu kojim se izrađuju, također su postigli nešto što je blizu univerzalno laskavom obliku traperica. Dizajner gruzijskog podrijetla Demna Gvasalia ipak oklijeva reći kako je riječ o trapericama koje su zapravo idealne.

'Oblikovanje traperica na tijelu ne mora nužno biti univerzalno, no činjenica jest da laskaju liniji i nižih i jačih žena i onoj manekenskoj', izjavio je Demna Gvasalia.

Kako bi kreirali najpoželjnije traperice sezone, Gvasalia i njegov dizajnerski tim opustošili su tržište vintage traperica s ciljem da naprave svoje. Traperice Vetements tako se sastoje od dvaju vintage traperica koje su probijene po svim šavovima i nanovo zašivene po vlasničkom uzorku brenda. Do procesa stvaranja traperica stigli su slučajno. 'To se potrefilo u našoj prvoj sezoni. Morali smo preraditi postojeće vintage komade i dati im nov oblik, što znači da je riječ o dvostrukom poslu. Zbog male količine traperica, svoj dizajn nismo mogli poslati u tvornicu', otkriva dizajner.

Mukotrpan proces s troškovima pronalaska i nabave izvornih traperice glavni su razlozi koji stoje iza visoke cijene ovih traperica.