Klike na poslu su stvarnost, neovisno o tome priznavali ih vi ili ne. Ne moraju nužno biti loša pojava, ali prije nego što se pridružite određenoj skupini ljudi na poslu, dobro odvažite sve prednosti i nedostatke
Klike su sveprisutne u našim životima, ma koliko mi šutjeli o tome. Vjerojatno ste i vi mislili da se nakon srednje škole više neće događati takvo što, ali vas je situacija na poslu brzo razuvjerila. Mnogi misle da su klike na poslu djetinjasta pojava i na neki način to i je tako, ali to ne umanjuje činjenicu da ipak postoje – ignorirali ih vi ili ne.
Iako će sama riječ klika kod mnogih probuditi negativne asocijacije, činjenica je da ta pojava ne mora nužno biti negativna. Kako biste se bolje snalazili u društvenim zbivanjima na poslu, donosimo vam mišljenja stručnjaka o klikama na poslu te nekoliko savjeta kako se postaviti u odnosu na njih. Kako piše američki theworkbuzz.com, klike mogu biti dobre ili loše.
Dobre klike
Klike na poslu privlače ljude jer omogućuju povezivanje s onima koji su uspješni i koje drugi prepoznaju kao takve. Biti dio uspješne klike pojedincima može dati i dodatnu vrijednost u očima uprave. Pokazuju da ste timski igrač koji želi dati još više od sebe kako bi postao što bolji djelatnik.
Također, ljudi s posla vide s kojim se drugim kolegama družite i primjećuju da ste se dobro uklopili. Sudjelovanjem u druženju i različitim društvenim aktivnostima, u očima ostalih postajete osoba s dobrim kontaktima koja je vrlo uspješna u uspostavljanju međuljudskih odnosa. Nadređeni u tome mogu prepoznati da ste vi iznimno vrijedni kao osoba koja ima dobru socijalnu inteligenciju.
Uz to, u samoj kliki postoje glavni ljudi koji vam na neki način mogu biti mentori. Oni vjerojatno znaju mnogo informacija koje vam mogu biti od velike koristi, a sasvim sigurno znat će vas i upoznati s ključnim ljudima u tvrtki.
Dakle, klike imaju brojne pozitivne odlike koje vam mogu pomoći u profesionalnom napredovanju. Uostalom, na poslu je lakše ako imate nekoga na svojoj strani jer, odavno je dokazano, čovjek nije otok.
Loše klike
Znate li onu uzrečicu – s kim si, takav si? Ona može biti dobra kad ste okruženi dobrim društvom, ali postaje vrlo opasna ako se krećete u lošem društvu. Prevedimo to na poslovni jezik - ako se družite s ljudima za koje rukovoditelji smatraju da su loši zaposlenici, i sami ćete takvi postati u njihovim očima, neovisno o tome što vi u stvarnosti uopće niste loši. Dakle, prije nego što se pridružite određenoj kliki, dobro promotrite ljude s kojima planirate uspostaviti bliskiji odnos nego s drugima.
Klike katkada mogu oko sebe stvarati atmosferu ekskluzivnosti, a uz to je mogu voditi i vrlo otrovni ljudi. Čuvajte se skupina u kojima vladaju dominantne osobe. Vrlo često takvi ljudi na osnovu zločestih tračeva vode neke svoje privatne obračune s tvrtkom i pojedinim kolegama. Katkada dominantni vođe posao stavljaju u drugi plan, a kasnije to iskoriste protiv vas. Imajte oči širom otvorene.
Ako 'zapnete' u lošoj kliki, mogli biste dobivati i dezinformacije koje bi vas u konačnici mogle skupo stajati. Za loše klike karakteristični su tračevi, zlostavljanja, laži i ostale aktivnosti koje ne samo da isključuju druge, nego ih i blate na svakom koraku. Nije rijetkost i da se provode prave spletke kako bi se nekoga diskreditiralo. Ako prepoznate društvo na poslu koje 'krase' spomenute karakteristike, odmaknite se – to vam toplo preporučujemo.
Klike su stvarne
Klike su stvarnost u većini tvrtki. U ljudskoj je prirodi da si ljudi u svakom okruženju pa tako i onom poslovnom, biraju ljude koji su im bliski zbog sličnih svjetonazora. Kao što smo vidjeli u pozitivnim osobinama klika, one ne moraju biti nužno negativne. No problem je ako završite u negativnoj kliki. Posljedice bi u tom slučaju mogle biti kobne po vašu profesionalnu karijeru.
U zdravim tvrtkama kojima upravljaju sposobni menadžeri, negativne klike se ne toleriraju. Nažalost, negdje uprava nema jasno izoštrene socijalne sposobnosti pa ne zna prepoznati destruktivne skupine u svojemu kolektivu koje prave velike probleme.
U konačnici, sve se svodi na pojedinca. Drugim riječima, na vama je izbor – sami odlučite s kim ćete se družiti na poslu i budite svjesni da svaka vaša aktivnost ima i svoju posljedicu, dobru ili lošu.