U idućih desetak dana Microsoft održava čak tri iznimno važna medijska događaja: 26. listopada u ponoć službeno u prodaju kreće Microsoft Surface, čemu će prethoditi još jedno medijsko predstavljanje. Isti dan u prodaju širom svijeta kreću Windowsi 8, a tri dana kasnije, Microsoft će održati i poseban Windows Phone događaj. No ovo nije samo rutinsko predstavljanje novih proizvoda; Microsoft će prvi put u povijesti kompanije potpuno promijeniti svoj pristup osnovnom proizvodu oko kojeg je sagradio sve svoje proizvode i usluge - računalu
Za razliku od nekih drugih divova, primjerice Nokije, koja je počela proizvodnjom gumenih čizama i kablova još u 19. stoljeću, da bi se tek u 70-ima preorijentirala na mobitele, Microsoft je kompanija čija je čitava povijest i nedvojbeni uspjeh ogromnim dijelom vezan uz koncept PC računala. Microsoft je 1984. godine izdao prvu verziju Windowsa, operativnog sustava za PC računala, i iako je Microsoft kasnije proširio djelatnost i na igraći hardver i softver (XboX) i na operativni sustav za mobitele (Windows Mobile), najvažniji proizvod te kompanije, Windowsi, bili su neraskidivo vezani za PC.
Sve to promijenit će se u idućih desetak dana. Windowsi 8 su platforma ne samo za osobna računala, već i za tablete i pametne telefone (posljednja verzija Windows Phonea dijeli veliku količinu izvornog koda s Windowsima 8). Microsoft je to čvrsto odlučio, što se vidi i iz činjenice da je u nekoliko dana prije i poslije dolaska Windowsa 8 na tržište ugurao i posebnu prezentaciju za svoj tablet Surface te novi Windows Phone.
Ono što je možda još važnije za Microsoft, sve to dolazi nakon dugogodišnjeg lutanja i grešaka upravo u tim segmentima tržišta. Windows Vista bila je potpuni promašaj, koji je donekle zakrpan brzim izdavanjem Windowsa 7; Windows Mobile posve je propao i trebalo je par godina da ga zamijeni Windows Phone, a tableti su nešto što je Microsoft gurao godinama prije Applea, bez većeg uspjeha, da bi se sada našao u poziciji da mora stizati izrazito popularni iPad i vojsku Androida.
Istina je da je Windows, sveukupno gledano, bio i ostao Microsoftov najuspješniji proizvod, no Microsoft se opravdano boji da se PC tržište naglo mijenja. Na kraju krajeva, što vam vrijedi imati najkorišteniji operativni sustav za osobna računala ako većina korisnika konzumira sadržaje na tabletima i pametnim telefonima?
'Windows 8 dovodi nas u svijet u kojem ima puno više mobilnog računalstva i mobilnih uređaja. Bit će teško reći što je tablet, a što je PC', izjavio je Ballmer u nedavnom intervjuu, dodavši da je Xbox, a ne Windows, budućnost te kompanije.
Ovakav stav direktora Microsofta pokazuje još jednu veliku promjenu u toj kompaniji. Microsoft je dugo godina bio prilično troma tvrtka, koja čeka da se dogode velike promjene, a onda pokuša ugrabiti dio tržišta kao drugi ili treći igrač - sjetimo se samo pretraživača Binga ili Windows Phonea, koji kaska za iOS-om i Androidom nekoliko godina. Danas Microsoft pokušava aktivno anticipirati buduće trendove i pozicionirati se za ono što će se događati za pet ili deset godina.
No zagazivši u posve nove vode, Microsoft se susreće sa drugačijim izazovima. Dva dana prije predstavljanja Surfacea, Apple će predstaviti svoj iPad mini. A na isti dan kad Microsoft ima svoj Windows Phone događaj, Google će predstaviti novitete vezane uz Android. Microsoft je jako, jako daleko iza tih kompanija i kad govorimo o tabletima i o pametnim telefonima.
Idući tjedan, ali još više iduća godina, mogli bi stoga biti i najvažniji u povijesti Microsofta - ne sumnjamo da će Windowsi 8 uspjeti na PC-u, no kako će proći na drugim uređajima? Odgovor na to pitanje reći će nam je li Microsoft ostao u prašini ili je postao ozbiljan konkurent, koliko god to čudno zvučalo, Appleu i Googleu.