PROŠIRENA STVARNOST

Australski Fox TV koristi tehnologiju hrvatskog startupa

19.04.2013 u 14:44

Bionic
Reading

Stype kit nije novitet u svijetu, ali čini se kako prilično dobro spaja automatizaciju upravljanja krana za kameru i proširenu stvarnost, i to za manje novca

'Za klasičnu upotrebu krana potrebno je minimalno dvoje operatera. Jedna osoba pomiče ruku krana, dok druga pomiče glavu kamere i prilagođava druge parametre. Idealno, za prilagodbu fokusa bilo bi dobro imati treću osobu.

Da bi netko bio sposoban proizvesti tehnički i umjetnički korektne pokrete kranom, potrebne su godine iskustva i prakse. Nije jednostavno upravljati skupom kamerom koja se nalazi na ruci krana duljine tri do četiri metra (kran je modularan, pa se može produžiti do željene dužine), istovremeno paziti da je objekt snimanja u kadru te da je prilagođen fokus i sve to svaki put napraviti bez greške', objasnio je osnivač tvrtke Stypegrip Stjepan Čajić

'Uočili smo', nastavlja, 'prostor za poboljšanje odnosno automatizaciju tog procesa. Stype kit omogućuje automatsko ciljanje i fokusiranje objekta snimanja u prostoru i čini to uvijek jednakom preciznošću, čime je iskoristivost snimaka 100 posto. Proširena stvarnost (augmented reality) je bila sljedeći logičan korak, zato što Stype kit može kirurški precizno odrediti položaj kamere u prostoru.

Položaj se šalje u računalo preko kojeg se potom stapa realna slika s kompjutorski generiranim objektima i animacijama, što daje dojam da se u prostoru nalazi objekt kojeg tamo ustvari nema.

Najteži dio posla obavlja upravo Stype kit locirajući kameru u prostoru, a dalje je na dizajnerima, stručnjacima za 3D grafiku i marketingašima da zamisle šou koji će publiku ostaviti bez daha.'

Australski TV kanal Fox sports kupio Stype kit kako bi ga iskoristio tijekom sezone nacionalne ragbi lige, jednog od tamo najgledanijih sportova, za ubacivanje kompjutorskih animacija i elemenata u postojeći TV set za svoje emisije o ragbiju, koje se izvode uživo.

Stypegrip je 2010. osvojio zlatnu medalju za najbolji izum na britanskom sajmu inovacija, a prošle godine je TV kuća MBC1 iz Libanona koristila Stype kit za kreiranje proširene stvarnosti u svojoj vrlo popularnoj emisiji 'Hourouf aw Aloof' s preko 140 milijuna gledatelja.

Stype je samo jedna od startup tvrtki smještenih u Razvojnoj agenciji - Tehnološkom parku Zagreb, o čemu kreativni direktor Marko Nakić kaže: 'Tehnološki park nam svakodnevno mnogo pomaže i pokriva područja koja trenutno sami ne stignemo.

Stručni suradnici u parku nam stoje na raspolaganju kod prijava na razne natječaje (kako lokalne tako i one Europske unije), edukacije poduzetnika, izrada patenata, knjigovodstvenih savjeta i svih drugih zamislivih operativnih i logističkih potreba bez kojih bismo svakako bili u nepovoljnijoj poziciji.

Druga dimenzija koju nam park nudi, a koja na prvi pogled nije uočljiva, jest sinergija koju ostvarujemo s drugim mladim perspektivnim tvrtkama iz parka poput tvrtke Point1Studio ili ByteLab Grupe, ali i mnogim drugima.

To je nevidljiva korist koju dobivamo od tehnološkog parka jer, iako smo svi u različitim industrijama, jedni drugima možemo jako puno pomoći.'

Pogledajte i poslušajte što o tehnologiji hrvatskog startupa kaže Paul Slater, direktor Fox sports Australia: