Tek nakon što su se oglašivači počeli povlačiti, u Facebooku su shvatili kako je vrag odnio šalu. Ima i kod nas sličnih stranica, ali zasad nas Facebook ne šljivi ni pola posto
U Facebooku su obećali kako će se više potruditi oko uklanjanja govora mržnje nakon što je skupina prosvjednika nagovorila tucet oglašivača na bojkot ako se najveća društvena mreža ne obračuna sa sadržajem koji potiče nasilje nad ženama.
Obećali su razmotriti način na koji procjenjuje prijave vezane uz govor mržnje i poboljšati obuku moderatora online, kao i da će pozornije motriti okrutan i bezobziran sadržaj, čak i ako ne spada u kategoriju govora mržnje. 'Bit ćemo bolji', stoji u priopćenju.
Žene čine više od pola ukupnog broja Facebookovih korisnika.
Društvenim medijima protiv društvenog medija
Skupina Women, Action, and the Media poslala je - u ime još nekoliko srodnih organizacija - otvoreno pismo Facebooku u kojem se žali na uznemirujuće sadržaje koje je moguće pronaći na stranicama te društvene mreže.
Upozorili su na stranice s naslovima kao što su 'Udari djevojku u p**** zato što ti neće napraviti sendvič', 'Siluj prijateljicu zabave radi' te fotografije pretučenih, vezanih i okrvavljenih žena, popraćenih potpisima poput: 'Idući put nemoj zatrudnjeti.'
Pozvali su Facebook na djelovanje protiv skupina, stranica i fotografija koje izrijekom odobravaju ili potiču silovanje ili obiteljsko nasilje ili sugeriraju kako je to nešto čime se treba pohvaliti ili čemu se treba smijati.
Kao reakcija na otvoreno pismo objavljeno je više od 60 tisuća tvitova i pet tisuća e-mailova, a koalicija na čijem je čelu Women, Action, and the Media narasla je na više od stotinu članova, piše Los Angeles Times. Petnaest tvrtki, uključujući britanski ogranak Nissana, povuklo je oglašavanje s Facebooka u znak prosvjeda.
Uzaludne prijave
Sličan je problem sve prisutniji i kod nas. Na stranici Društveni mediji nedavno je pokrenuta akcija čiji je cilj bio upozoriti na sramoćenje i zlostavljanje maloljetnica putem stranica kao što su Vinkovačke kurve i slične.
Više članova te grupe prijavilo je stranicu Facebookovim administratorima. Mahom su dobili odgovor kako ne pronalaze elemente kršenja Facebookovih pravila korištenja.
Bilo je i slučajeva krađe fotografija, koje bi potom bile korištene za izrugivanje i sramoćenje njihovih vlasnica i vlasnika, o čemu smo pisali
Facebook u nezgodnoj situaciji
Iako je nesporno kako se Facebook ne trudi dovoljno kako bi uklonio sadržaj kojim se promiče nasilje protiv žena i govor mržnje, treba reći kako pozicija u kojoj se nalazi nije jednostavna.
Čak i kad bi fizički mogao reagirati odmah na svaku pojedinu prijavu - a treba ih i provjeriti jer nisu sve dobronamjerne (a i linija između govora mržnje i lošeg ukusa zna biti prilično tanka) - teško da će moći držati korak ima li se u vidu koliko je jednostavno napraviti i održavati stranicu na Facebooku.
Zbog ogromnog broja korisnika ne mogu se osloniti isključivo na samoregulaciju, a vjerojatno nije jednostavno niti naći (i platiti) dovoljno administratora, naročito za manje jezike poput hrvatskog.
Ipak, čini se kako će neko rješenje morati pronaći jer su skupine koje se bore protiv takvog sadržaja našle dugme koje treba pritisnuti - oglašivače - i nastavit će ga pritiskati.