Ono što rade predstavnici Hrvatskih željeznica već neko vrijeme izvan je svake pameti. U situaciji u kojoj im se dijelovi tvrtke raspadaju, dijelovi generalno štrajkaju, vozni red usklađuju sami sa sobom, ne s potrebama putnika, a ministra Sinišu Hajdaša Dončića nije briga za ukidanje linija, HŽ Putnički prijevoz organizira pomalo perfidan natječaj u kojem traži novi slogan za svoje usluge. Sasvim očekivano, korisnici interneta reagirali su na svoj način
Jučer je HŽ Putnički prijevoz otvorio natječaj i prima prijave za izradu novog slogana kompanije te poziva sve studente da osmisle najkreativniji slogan vezan uz željeznički promet koji će, kako sami kažu, ‘biti korišten u promotivne svrhe’. HŽ Putnički promet je za sudjelovanje u natječaju postavio jedan jedini uvjet - u njemu mogu sudjelovati isključivo studenti jer teško da bi nekog drugog uopće mogli platiti.
Prve reakcije korisnika interneta na našim prostorima bile su sasvim očekivane te su se prvenstveno odnosile na činjenicu da su u kompaniji odlučili ograničiti natječaj na studente. Iskreno, ne vidimo ništa sporno u potezu HŽ Putničkog prijevoza - pa tko ne bi poželio dobiti službeni slogan kompanije ‘za siću’. Naime tvrtka nudi tri nagrade, od kojih prve dvije uključuju putne karte: prva za putovanja Europom u vrijednosti 3.412,24 kune, druga za Hrvatsku maksimalne vrijednosti 1.416,00 kuna dok će trećenagrađeni dobiti promo materijale kompanije, ukupne vrijednosti 89,09 kuna.
Zbrojeno, sve tri nagrade ne bi ponukale neku agenciju koja se bavi izradom slogana ni da organizira kolegij vezan uz spomenuti natječaj, no u HŽ Putničkom prijevozu ne misle tako.
Ako kojim slučajem niste upoznati s trenutnom situacijom u taboru ove kompanije, kojom upravlja država, podsjećamo da je u tijeku trodnevni štrajk u HŽ Cargu sa zahtjevom da se otpuštanje radnika provede na pravedan i zakonit način, a organizira ga Sindikat željezničara Hrvatske (SŽH). Jednako tako, u Hrvatskoj putničkim željezničkim prometom upravlja država, vlast Kukuriku koalicije koja nas je uvela u Europsku uniju, ali usluge poduzeća kojim upravlja sve su samo ne europske. Jedino što je europsko jesu cijene tih usluga. Premda je jednostavno prilagoditi usluge potrebama korisnika - hrvatskih građana - onima koji nam ih prodaju to ne pada na pamet. Oni, štoviše, milijunskim iznosima obnavljaju pruge kojima vlakovi uopće ne voze.
Na slučaju upravljanja HŽ-om lako je uočiti i sve slabosti upravljanja državom koje karakteriziraju neprilagođenost potrebama građana, sumanuto trošenje novca poreznih obveznika na propale i sumnjive poslove te, na koncu, krajnja neodgovornost. Princip je to ustrajno poremećenog voznog reda.
Vratimo se na tematiku članka. Dok HŽ Putnički prijevoz čeka studente s njihovim prijavama na natječaj, o kojem detalje možete pročitati na službenim stranicama, domaći korisnici Twittera odlučili su se samoinicijativno uključiti i dati svoje prijedloge.
Neki od prijedloga prilično su urnebesni i sami za sebe odlično ocrtavaju situaciju u Hrvatskim željeznicama.
Ne znate što je to dosada? Iskusite vožnju našim vlakovima #HŽslogan
— Ante Malenica (@4nt3) April 17, 2014
Jer bolje niste ni zaslužili #HŽslogan
— Igor Novosel (@EasyViber) April 17, 2014
Doživite vožnju povijesnim prugama Franza Josepha. Ista čarolija već više od sto godina. #HŽslogan
— Vanja Prahić (@vprahic) April 17, 2014
#HŽslogan Kad stignemo, stignemo.
— Filip Simonovski (@Simonovsky) April 17, 2014
Život vam prebrzo leti? Nema problema, putujte #hž #HŽslogan
— Kreso Biskup (@bishonen_) April 17, 2014
Život vam prebrzo prolazi? Vozite se svakodnevno HŽ-om! #HŽslogan
— Ante Malenica (@4nt3) April 17, 2014
Vrag prišu odnija. #HŽslogan
— Yoko (@francesmute) April 17, 2014
#HŽslogan Željeznica za hipstere.
— Sir Zeljko Riha (@zriha) April 17, 2014
#HŽslogan - Connecting people - eventually
— Vjeran (@idemaHR) April 17, 2014
#hžslogan Krenite vlakom, dođite autobusom 2u1
— Kreso Biskup (@bishonen_) April 17, 2014
#HŽslogan Jer sporije ne može
— Filip Simonovski (@Simonovsky) April 17, 2014
Trošimo javne novce sa stilom! #HŽslogan
— Oscilirajuća Struna (@MisticniMicek) April 17, 2014
Nije sve u brzini. #HŽslogan
— Fran Kušeta (@FranKuseta) April 17, 2014
Urnebesno, zar ne? Tvitove korisnika vezano uz natječaj HŽ-a možete pratiti preko ovog linka